Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #1 Skrevet 7. juli 2009 Jeg har slitt en stund med hode pine. Skikkelig trykkende hodepine som sitter i hele hodet men mest bak ene øyet og ned mot øret på en måte. Har som regel ikke den bankende hodepinen, mer bare som om det trykker noe jævlig. Kan være helt fin og så plutselig bare kommer det. Som nåe jeg våkner på morgenen og ikke har vondt, så kan jeg åpne øya og snu meg rundt for og stå opp så bare smeller det til og gjør kjempe vondt. Eller når jeg badet istad så satt jeg og leste en bok og slappet skikkelig av, ikke vondt i det hele tatt. Men når jeg sto og tørket med etter badet så kom det plutselig. Jeg sliter også litt med svimmelhet, sånn at det omtrent svartner for meg, da må jeg bare sette meg (helst også legge meg ned) før det går over. Noen dager er det helt jævlig og andre dager ikke så ille. Jeg drikker og spiser godt, og har sjekket blodtrykket og det er fint. Har også sjekket for jern mangel siden det var det første jeg tenke på da jeg har hatt det før, (men var ikke så ille da som jeg føler meg nå) men det så også fint ut. Nå i ferie tider er det nesten umulig og få tak på legen, ringte igår i telefontiden, og fikk beskjed om at akkurat nå var telefon køen full men ring igjen senere, så var telefon tiden ute så da fikk jeg jo ikke tak på dem. Jordmor er like ille og få kontakt med. Idag har jeg ikke prøvd og ringe, for jeg har følt meg ganske ok, annet enn disse hodepine anfallene som har kommet og gått. Noen som har hatt noe lignende? Hva kan dette være? Begynner og bli redd for hva det kan være.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #2 Skrevet 7. juli 2009 Er det noen som kunne ja lagt det ut på skravle for meg også? Jeg vil ikke gjerne bli igjenkjent, for hvis det skulle vise seg og være noe alvorlig så vil jeg heller si det til folk når jeg er klar for det og på min måte. Vil jo ikke gjerne at noen skal lese om det her og ikke ha fått høre det fra meg først da.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #3 Skrevet 7. juli 2009 er usikker.. men har du svangerskaps boken?(tror den heter det) den du får når du blir gravid.. der står det noe... svangerskapsforgifning kanskje???. du kan ringe legevakten... det trenger jo ikke å være noe galt. men det er sikkert godt å få snakke med noen proffe. du trenger ikke å dra dit heller. ta en prat på telefonen du:)
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #4 Skrevet 7. juli 2009 Ja jeg er jo gravid. Men er jo "bare" 16-17 uker på vei, så er vel for tidlig med svangerskapsforgiftning? Og da burde dem vel ha sett det på alle blodprøver dem tok for 2 uker siden, men dem har jo ikke hørt av seg til meg så jeg har jo ikke fått svar på prøvene enda. Men dem burde jo ringt eller sendt brev hvis det hadde vært noe feil på prøvene. Blodtrykket var jo fint og det pleier vel og være høyt ved svangerskapsforgiftning? Blir så fortvilet og forvirret. Men får vel prøve med og sove litt så får jeg heller ringe legen imorgen i telefontiden, og håpe på det går an og komme frem da.
giggsi Skrevet 7. juli 2009 #5 Skrevet 7. juli 2009 Ikke for å skremme deg,men jeg begynte så tidligt med hodepinen da jeg fikk sv,forgiftning. Blodtrykksøkning kom senere og det gjorde ødemene og. På urinen viste det i uke 26 på blodprøver ikke før 2 dager før jenta mi var ute i uke 27. Men kan være sv,migrene du har fått og. Menn annbefaler deg å få tett oppfølging.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #6 Skrevet 7. juli 2009 jeg ville kanskje ha ringt legevakten jeg... men det er kanskje fordi jeg er litt paranoid av meg, hehe.. men tror du får en bedre nattesøvn hvis du ringer også jeg må bare si at jeg ringte til legevakten kl 3 på natten en gang for å stille et spørsmål om p-piller... hehe.. det var et skikkelig teit spørsmål men de ble ikke sure eller noe da. så du må ikke tro at de blir sure eller irritert hvis du ringer om "småting"...
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #7 Skrevet 7. juli 2009 jeg var på legen å tok et hav med blodprøver pga av hodepine som jeg hadde hatt konstant i flere mnd.. alle prøver var fine.. og jeg ble mer og mer fortvilt.. en venninne sa at jeg kunne bestille meg time hos naprapat og etter to timer på 30 min forsvant hodepinen.. du kunne ha prøvd noe sånt noe? løsna opp litt i musklene osv:) det hjalp i hvertfall hos meg! og nå har jeg sjeldent vondt i hodet:) håper det ikke er noe alvorlig hos deg.. lykke til
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2009 #8 Skrevet 9. juli 2009 Jeg var hos legen igår. Blodtrykket var 120/80. Så måtte jeg komme tilbake idag og ta prøver. (måtte være fastende) Tok masse prøver for hormonforstyrrelser og sånn. Lurte litt på om det kunne være migrene. Skulle få svar på prøvene til onsdag. Takk for alla svarene.
Småtorsk Skrevet 9. juli 2009 #9 Skrevet 9. juli 2009 Bra at du sjekker dette, men det kan også godt være migrene eller spenningshodepine. Ikke uvanlig å bli overraska av sånt. Men de gode nyhetene er at det finnes migrenemedisin som er effektiv, også typer som kan brukes i svangerskapet. Lykke til, det går nok bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå