Helgenen Skrevet 7. juli 2009 #1 Skrevet 7. juli 2009 Hei Jeg har en datter fra før(3 år) og vi ønsker oss veldig flere barn. Det er jo tydelig at vi kan få barn, men det klaffer aldri! Vi har prøvd i ett og ett halvt år. Jeg har veldig uregelmessige blødninger, nesten hele tiden. Sånn har det vært siden fødselen. Sist jeg var hos gyn sa hun at alt var iorden, burde ikke vare lenge før det klaffet. Men det skjer jo ikke.. Tok innvendig ultralyd++ hos gyn, alt ok. Nå tester jeg etter el, men finner ikke noe. Jeg har ikke diskutert dette med legen, vil gå rett til gyn. Sliter med å finne mensen siden jeg blør så ofte, men gyn sier det er ufarlig, hormoner.. 1. Kan pergo være ett alternativ for oss? Har lest mye, men vet ikke hva legene anbefaler i første omgang? 2. Hvor mye koster det å gå til privat gyn uten henvisning fra lege? De sa sist at jeg ikke trengte henvisning ved neste besøk. 3. Må mannen min evt. ta sædprøve før vi prøver pergo når vi fikk barn for 3 år siden? Jeg har også hatt ett par ufrivillige aborter. Jeg håper noen tar seg tid til å svare meg.
Gjest Skrevet 8. juli 2009 #2 Skrevet 8. juli 2009 Hei og velkommen Jeg vet ikke svarene på de spørsmålene dine, men dere har nå prøvd lenge nok. Det sises jo at en bør oppsøke hjelp for infertillitet når en har prøvd i ett år. Kanskje du skulle bedt om henvisning til gyn for utredning? Og det er jo veldig greit om samboeren din får sjekket kvaliteten, men det er ikke et must før dere evt prøver pergo. Det er greit å få tatt en blodprøve for å finne ut om en har EL, men jeg vet ikke hvordan det blir gjort mtp mellomblødninge. Håper at dere lykke snart -lykke til med prøvingen
Helgenen Skrevet 8. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 8. juli 2009 Tusen takk for svar:) Du har nok rett i at jeg bare må bestille time og høre hva de mener. Jeg gruer meg litt til og sette igang med prosessen, skjønner du;) Nei, i morgen skal jeg ta en telefon på legekontoret, det er vel bare å hoppe i det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå