*ViMsA* Skrevet 7. juli 2009 #1 Skrevet 7. juli 2009 vet det er damer her inne som har laget prinsessekaker og slott osv. Så hvordan lager jeg glasur til noe sånt? Sjokoladekaken jeg lager står det i oppskriften at glasuren lages ved å koke opp kremfløte og røre inn kokesjokolade. Så kjøpte jeg hvit kokesjokolade i stedet... Men så vet jeg ikke helt om denne blir hard eller myk osv... Jeg tenkte mest noe litt smørkremliknende egentlig... Håper noen kan hjelpe meg her!
Sassy. Skrevet 7. juli 2009 #2 Skrevet 7. juli 2009 Jeg har en liknende krem, men den blir ikke helt stiv, så den passer nok best på "flate" kaker. Men går nok fint an å bruke vanlig smørkrem og blande inn konditorfarge/fargepasta (cakas/wilton) :-)
lure Skrevet 7. juli 2009 #3 Skrevet 7. juli 2009 smørkrem med litt rød konditorfarge er hva som blir brukt her. Lett og jobbe med før den stivner helt.
Mom2Two Skrevet 7. juli 2009 #4 Skrevet 7. juli 2009 Bruk oppskriften på smørekrem i oppskriften på Magnolia's Cupcakes på www.detsoteliv.no Den funker i hvert fall kjempebra. Bare å ha i passe med rød konditorfarge, så blir den så fin og rosa. Den er også veldig smørevennlig. Jeg har prøvd med hvit sjokoladeglasur med konditor. Mye vanskeligere å jobbe med, så jeg anbefaler smørekrem jeg altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå