Gå til innhold

rosa sjokoladekrem/glasur/smørkrem???

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet det er damer her inne som har laget prinsessekaker og slott osv. Så hvordan lager jeg glasur til noe sånt?

Sjokoladekaken jeg lager står det i oppskriften at glasuren lages ved å koke opp kremfløte og røre inn kokesjokolade. Så kjøpte jeg hvit kokesjokolade i stedet... Men så vet jeg ikke helt om denne blir hard eller myk osv... Jeg tenkte mest noe litt smørkremliknende egentlig... Håper noen kan hjelpe meg her! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en liknende krem, men den blir ikke helt stiv, så den passer nok best på "flate" kaker. Men går nok fint an å bruke vanlig smørkrem og blande inn konditorfarge/fargepasta (cakas/wilton)

:-)

Skrevet

smørkrem med litt rød konditorfarge er hva som blir brukt her. Lett og jobbe med før den stivner helt.

Skrevet

Bruk oppskriften på smørekrem i oppskriften på Magnolia's Cupcakes på www.detsoteliv.no

Den funker i hvert fall kjempebra. Bare å ha i passe med rød konditorfarge, så blir den så fin og rosa. Den er også veldig smørevennlig.

Jeg har prøvd med hvit sjokoladeglasur med konditor. Mye vanskeligere å jobbe med, så jeg anbefaler smørekrem jeg altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...