flypapir Skrevet 7. juli 2009 #1 Skrevet 7. juli 2009 Jenta vår på 3,5år er inne i en skikkelig surveperiode. Hun surver for alt og ingenting. Jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal håndtere dette... Hva funker for dere? Ignorerer dere det, kommenterer dere det, kjefter dere eller hva gjør dere?? Tar imot alle tips..
UnePune äntligen hemma! Skrevet 7. juli 2009 #2 Skrevet 7. juli 2009 Ignorer så godt jeg kan =) Alt annet fungerer i alle fall ikke!
flypapir Skrevet 7. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 7. juli 2009 Hehe, har vel i grunn funnet ut at "alt" annet ikke funker jeg og... Men funker det å ignorere da? Blir det noe mindre av det?!
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 7. juli 2009 #4 Skrevet 7. juli 2009 Prøver så godt jeg kan å ignorere. Men dessverre så blir jeg ofte småsint og oppgitt:(
It's all about me Skrevet 7. juli 2009 #5 Skrevet 7. juli 2009 Jeg tar den vanlige "Slutt å sutre og prat skikkelig så jeg skjønner hva du sier". Om det er pedagokisk riktig er det nok ikke, men dulling funker ikke på min gutt. Hvis jeg vet hva han sutrer om og det ikke er noen big deal å tape saken møter jeg han derimot på midten og stopper det fortest og enklest mulig.
flypapir Skrevet 7. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 7. juli 2009 Å be henne slutte gjør det bare verre her synes jeg. Orker ikke dulle rundt det jeg heller, det gjør i grunn bare vondt verre... Jeg lurer litt på hvordan dere gjør det når dere ignorerer. Ignorerer dere det som sies fullstendig, eller ignorerer dere måten det sies på (selve survingen altså)? Sikkert dagens dummeste spm, men må prøve ut noen nye tiltak i heimen...
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 7. juli 2009 #7 Skrevet 7. juli 2009 Jeg ber henne snakke ordentlig, ellers skjønner jeg ikke hva hun sier. Dersom fortsetter, så hører jeg ikke! Hun kan bli så sint hun bare vil, men det hjelper ikke. Jeg er døv for sutring/surving.. Det hender at jeg etter en stund gjentar at dersom hun vil ha svar, så må hun snakke ordentlig. Som regel går det ikke lange tiden før hun bruker den ordentlige stemmen sin, heldigvis
Gjest Skrevet 7. juli 2009 #8 Skrevet 7. juli 2009 jeg ber min 3,5 åring snakke orntlig eller la være for jeg forstår ikke survinga og da blir det som regel bedre..sikkert ikke "riktig" men funker nå ...
It's all about me Skrevet 7. juli 2009 #9 Skrevet 7. juli 2009 Å ignorerre fungerer iallfall ikke her, da bare demostrerer han med å sutre enda høyre. Nei som regel setter jeg meg ned forran han og sier: "Når du sutrer slik skjønner jeg ikke hva du sier. Så nå må du slutte så jeg hører hva du sier så kanskje jeg kan hjelpe deg". Som regel er det noe helt meningsløst han suter om (som at han vil ha popcorn i yoghurten som idag, ha ha ha), da har jeg da en mulighet til å forklare han at det ikke går an, hvorfor og kommer heller med et kompromiss.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 7. juli 2009 #10 Skrevet 7. juli 2009 Jeg blir i alle fall mindre irritert av det, bare skrur av "lyden" =D Og han oppnår ingenting med det. Innbiller meg at det hadde vært mer surving om jeg blei sint eller dillet med han =P
UnePune äntligen hemma! Skrevet 7. juli 2009 #11 Skrevet 7. juli 2009 Gjør samme som deg, mammaest =)
flypapir Skrevet 7. juli 2009 Forfatter #12 Skrevet 7. juli 2009 Takk for tips jenter! Da skal vi prøve oss litt frem og være litt mer bevisst på hvordan vi håndterer denne survingen, for jeg holder på å bli småsprø
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå