Gå til innhold

Hvor raskt virker antibiotika??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har slitt med en bronkitt i en uke nå og fikk apocilin av legen i går.. Merker ingen endring nå et døgn etter..

Når kan jeg forvente bedring??

Er så sliten av å hoste..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser du er gravid og da er det begrenset med typer antibiotika du kan få. Har fått inntrykk av at de er litt mildere eller no.

Selv fikk jeg antibiotoka mot lungebetennelse da jeg var gravid med minstejenta, merket ikke store forbedringen før etter en liten uke.

Skrevet

En liten uke??? Jøss, det var lenge... Håper indelig jeg slipper å vente så lenge.. Har allerede gått i en uke..

Ja jeg er gravid og fikk noe som heter apocilin. Det skulle gå fint å ta når man var gravid..

Takk for svar, forresten!

Skrevet

Kommer jo helt an på om det er bakterier som gjør at du hoster. Ble det tatt bakterieprøve? Hvis det er riktig type antibiotika og det er bakterier som gjør det skal det vel virke ganske fort. Er det ikke bakterier men virus eller mykoplasma må du vel bare ta tiden til hjelp.

Skrevet

Jeg er i tilegg allergisk mot penicilin, så kan være derfor det vikret så dårlig på meg.....kombinert at jeg ikke hadde mulighet til å slappe av da.

Var iallfall ikke Apocilin jeg fikk, var noe på D......

Skrevet

Nei de tok ikke bakterieprøve. De lyttet på meg og sa at det suklet og pep mye i begge lungene. De tok crp og den var 21. Ikke så veldig høy, men legen skrev likevel ut penicilin til meg..

Hun ville helst gitt meg noe som het Doxilyn eller noe slikt, fordi det var veldig effektivt, men det kan jeg ikke ha da jeg er gravid..

Håper dette hjelper for jeg er så sliten av å ikke sove. Ikke sovet på en uke nå.. Såå trøtt! ;-)

Skrevet

Du bør merke bedring etter 2-3 dager..

Skrevet

Lav - men forhøyet - crp, bronkittsymptomer og manglende effekt av apocillin kan indikere mykoplasmalungebetennelse. Da skal du i så fall ha erytromycinholdig antibiotika, f.eks Ery-Max (gravidvennlig). De kan sjekke dette med å måle senkning og evt sende inn en dyrkningsprøve.

Jeg ville gått til legen igjen om du ikke merker noen bedring 48 timer etter påbegynt apocillinkur.

Skrevet

Tusen takk for fine svar. Du har jammen med peling, pila..

Blir like glad hver gang jeg får kjekke og gode svar på ting jeg lurer på..:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...