Snupperella81 Skrevet 7. juli 2009 #1 Skrevet 7. juli 2009 Hei. Er det noen som vet hvor lang ventetid det er der? På Volvat sa dem at vi antageligvis kunne begynne i midten av september, hvis prøver etc var i orden. Men det er jo en del dyrere der pga at det er privat. Også må vi bestille donorsæden selv, høres litt skummelt ut. hehe. Noen med erfaring?
MAXlykke *gutt utenfor magen* Skrevet 8. juli 2009 #2 Skrevet 8. juli 2009 Ingen ventetid på AID på Riksen.. Det som tar tid, er svar på søknaden.. ca 2-3måneder.. etter det går det radig.. Jeg er selv gravid etter AID på Riksen:):)
Snupperella81 Skrevet 8. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 8. juli 2009 Okei. Takk for svar:-) Gratulerer med graviditeten. Måtte det mange forsøk til? Hva har dere sagt til familien, og når sa dere det? Samboeren min har alltid vært steril, så vi må jo forklare dem hele pakka, ellers tror dem vel at jeg har vært utro. hehe..huff
MAXlykke *gutt utenfor magen* Skrevet 8. juli 2009 #4 Skrevet 8. juli 2009 Min forlovede er også steril.. Vi har valgt å fortelle familien det, men ikke noe om at vi var igang med forsøk.. Bare at vi ventet svar på søknaden..Ville egentlig at det skulle bli en overraskelse.. Men vi fortalte de også hva som var planene fremover til ønskebarnet... Det er helt opp til dere.. de finner ikke ut at det er med donor, hvis dere vil holde det skjult.. men vi har valgt å være åpne om det.. Vi har ennå ikke fortalt at jeg er gravid.. vil vente til første UL (uke 8)... Vi fikk innkalling til riksen i januar, så var vi igang med første forsøk i feb/mars, så var det nytt forsøk i mai/juni.. som blei positivt!! altså 2. forsøk. Men det er en vanskelig tid fremover for dere, med hormonbehandling og ikke minst ventetid på svar osv.. Jeg anbefaler deg spørsmål og svar på ønskebarn.no.. der har jeg fått mye hjelp.. Masse lykke til videre!!
Snupperella81 Skrevet 8. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. juli 2009 Tusen takk for det.:-). Vi gleder oss kjempemasse, men jeg er jo så utålmodig så halve kunne vært nok. Må alle ha hormonbehandling egentlig? Hvis man har regelmessig mens og eggeløsning?
MAXlykke *gutt utenfor magen* Skrevet 8. juli 2009 #6 Skrevet 8. juli 2009 Ja, de satser på det, men er avhengig fra person til person om hvor mye man trenger.. Jeg tok bare 5 pergotime- tabl og 2 menopur- spr før eggløsningssprøyta.. Det er jo bare en drøy uke.. mens andre må ta mer.. det er for å sikre seg eggløsning, slik at ingen penger går til spille... man har jo ikke nødvendigvis eggløsning hver gang.. Så man kan jo ikke vite.. men du kan velge hvis første forsøket er mislykket, så kan de også prøve i naturlig syklus uten hormoner neste måned, siden man må ha en måned imellom hver hormonbehandling, slik at kroppen kommer i normale gjenger igjen. Jeg skulle egentlig prøve i normal syklus etter 1. forsøk, men da hadde eggstokkene tatt seg "pause" den måneden pga behandlinga forrige måned... Så de spør helt sikker etter hver gang.. dere kan velge litt selv.. Ellers vil jeg bare si at hormonbehandlinga på AIH/AID er bare barnematen.. Merket ingenting av de.. men selvfølgelig noen som gjør det å.. Bare vær obs på at man fort kan føle seg litt "på fabrikk" inne på Riksen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå