havrebodl Skrevet 7. juli 2009 #1 Skrevet 7. juli 2009 Noen dager vet jeg med sikkerhet at vi ønsker å prøve og få en baby til når jeg kommer ut i jobb (er nyutdannet). Men så fort junior, på rett over året, har dager der han eksempelvis tuller mye på natt så blir jeg med ett usikker på om vi er klar for en ny baby i hus.. Er ikke mange mnd siden gutten vår endelig begynte å sove rundt, (herlig!!), men kl halv 6-6 starter ofte dagen her i huset. *gjesp* At søvn for småbarnsforeldre i de fleste tilfeller er en mangelvare er jo ikke noe nytt, men det er så opp og ned med meg når det kommer til spm om vi er klare for en ny runde med nattevåk osv.. Så det jeg lurer på er; Dere som har forholdsvis to tette.. anbefaler dere å "bare kjøre på", da vi allerede er inne i tralten med lite søvn, eller vil dere anbefale å vente? Hva er deres erfaring er på dette området?
Tommage♀♂ Skrevet 7. juli 2009 #2 Skrevet 7. juli 2009 Du kan velge mellom å ha det stritt noen få år, eller å spre det ut over mange flere år, men kanskje ha det litt roligere. Men det vet du jo ikke, hva om han blir KJEMPEsjalu om han blir storebror i større alder, eller hva om det og det skjer osv. Man vet jo aldri... Jeg har 16 mnd mellom mine, og jeg er vandt med å sove lite. Største er 3,5 og minste 2, og det er ikke mange nettene de sover hele natta gjennon enda;)
Ladycaliente Skrevet 7. juli 2009 #3 Skrevet 7. juli 2009 Har ikke 2 men er gravid med tett nr 2. Blir vel rundt 17-18 mnd mellom dem. Tenker som så at det er i grunn like greit å heve seg i det nå, nå som man uansett er i gang. Som mange sier så er den største overgangen fra o -1..da har man plutselig en ny sjef i huset man må stille seg etter:) Og tenk så godt å bli "ferdig" med det. samt hvor stor glede de får av hverandre. Her blir det i alle fall ikke flere en 2.
klg,2 boys now:) Skrevet 7. juli 2009 #4 Skrevet 7. juli 2009 har ikke to tette å vil abeslutt anbefael dere å kjøre på.jeg hadde sovet hele natten i nesten 4år da babyen kom,oh my god det var slitsomt å begyne på med nattevåke igjen..kjøre på dere å "bli ferdig"med det
Blue Lady Skrevet 7. juli 2009 #5 Skrevet 7. juli 2009 Jeg har to tette, ja, det er til tider slitsomt. De krangler, egler, erter, krever, maser osv osv. Ting tar lengre tid; lengre tid å kle på to stk om morgene, spesielt når begge løper hver sin vei, det tar lengre tid å dusje og tørke de, det er mer klesvask, mer mat å lage og tørke opp fra gulv og vegger, det er slitsomt å levere å hente to slitne barn i barnehagen.... MEN når man ser hvor fint de leker sammen i en alder av 2 og 4 år, når man ser hvor oppriktig glad de er for å se hverandre, når man ser hvor omtenksomme de er mot hverandre og når man ser storebror beskytter lillesøster i barnehagen så er det ikke tvil i min sjel om at vi har valgt det rette!
havrebodl Skrevet 7. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 7. juli 2009 Enig i tankegangen deres:) tja.. da spørs det om det ikke blir så mangen mnd til vi prøver igjen..rart å tenke på Tusen takk for svarene:)
Månefeen ♥ Skrevet 7. juli 2009 #7 Skrevet 7. juli 2009 ikke alle babyer er våken på natten. Det er nok veldig individuellt. Men man kan jo aldri vite hva slags baby men får. Her i gården skal vi vente med nr 2 noen år, til snuppa er 5-6år. Kose meg med nr1 først å få med oss hvert eneste sekund hun utvikler seg som liten. Vil ha et par års pause fra bleier og babytid. Hun vil kunne glede seg over å bli storesøster samt klare seg litt selv, tror det kommer godt med når man har baby i hus, eller er stor, tung og hjelpesløs med stor(!) mage. Vil også ha den følelsen av å savne en baby. Når nr1 blir enda litt eldre kan hun sitte barnevakt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå