Gå til innhold

stord sykehus vs haukeland ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurdere sterkt å føde på stord etter nedkjæringene på HUS.

Dere som har født på stord, hvilke opplevelse har dere??

Håper mange vil svare, takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fødte på Stord i oktober 08,og da var berre ein heilt fantastisk oppleving!!!!:-)Kan ikkje anna enn å anbefale...Kjekke folk som jobba der,og vi hadde familierom heiletida...Då styrte vi tida sjølv:-)

Skal dit i desember igjen,og stussar ikkje eit sekund!!!!!!!!!!!!

Min meining hvertfall:-)

Skrevet

og pappaen fekk vere der heile oppholdet og...

Ang flermannsrom (max 2 trur eg) så trur eg pappen får vere der utover besøkstid,men ikkje overnatte då...TRUR eg....

her fekk barnefar eit godt opphold og...

Skrevet

Ja var det jeg var inne å leste på nettet. At far får være der hele dagen uten om fra 13-15 for da er det siesta. Fødte på HUS i desember 07, men da lå vi på hotellet, og min kjære kunne være der hele tiden. Nå kan nok sikkert ikke far sove der uansett da siden vi har en fra før. men han kan iallefall få være der mer enn bare fra 17-20.

Men hvordan var det med jordmødrene, var de der inne med deg hele tiden, eller var dere mye alene? ( under fødselen)

Skrevet

De får ikke være på rommet utover besøkstid på tomannsrom på Stord sykehus. Det er i alle fall det tvillingmødrene på treffet sist sa, og også inne på sykehusdebatten.

Det er to gode sykehus. For min del, etter forrige fødsel som endte i ks, så sverger jeg til Haukeland. Det er jo verste scenaria, men min gutt hadde ikke overlevd på et mindre sykehus og uten barneavd.

Skrevet

Stord sjukehus

Telefon: 53 49 10 00/53 49 10 70

Antall fødsler pr.år: ca 550

Gj.snitt liggetid: 3 dager

Epidural? Ja

Tar keisersnitt? Ja

Gynekolog? Ja

Barnelege? Ja, bare på dagtid

Barneavdeling? Nei

Mykenhet / familierom? Hele avdelingen har myk profil. 4 familierom, 2 vanlige rom.

Besøksrutiner for far og søsken: Besøkstid er 16.30 - 20.00, men far og søsken kan være der utover dette. Siesta kl. 13.00 - 15.00.

Pasienthotell? Nei, men godt familierom-tilbud med overnatting og 3 måltider daglig på avdelingen.

Hvor henvises kvinnen eventuelt videre? Haukeland universitetssykehus

Annet: Har to fødestuer med badekar, tilbyr akupunktur som smertelindring. Bruker også medi ball(Pilates ball) under åpningsfasen for de som ønsker det

Kommunene Stord, Bømlo, Kvinnherad, Tysnes, Fitjar og Austevoll sokner til avdelingen på Stord, men har naturligvis fritt sykehusvalg.

Veldig intimt og lite, trygt og godt.

Skrevet

Er dette som står på siden deres, og da forstår jeg det sånn at far og søsken kan være der hele dagen uten om i siestaen. Hvis det ikke er sånn i virkeligheten, så er jeg like langt. Da kan jeg jo liksom føde på HUS. For er ikke det at jeg må ha familie rom, men at far kan få være der med oss på dagtid alene ( mens mini er i barnehagen) sånn at han kan være med mini på ettermiddagen. Besøkelses tid for far fra 17-20 er jo en helt idiotisk tid synes jeg :(

De har jo barenlege på stord også, bare ikke barneavdeling.

Kan jeg få spørre hva som skjedde ?

Vil jo ikke være på et sykehus hvis de ikke kan redde barnet mitt der heller liksom !!

Er sykt vanskelig dette her!!!

Skrevet

Jeg hadde sjekket det opp. Det ble bare sagt på treffet. Når en deler rom med andre kan den andre personen selvsagt si nei til besøk utover besøkelsestid. Jeg har ikke født der:) Der er jo en stue, som på haukeland.

De syke barna fra Stord sykehus blir fraktet til Haukeland. Jeg fikk morkakesvikt under fødsel, og jeg vet bare at min far som er lege på et mindre sykehus sier at risikoen er stor for død eller skade på barnet pga. oksygenmangel. De oppdaget det umiddelbart, bare flaks at de lyttet på gutten, og barnet var ute 5 min. etterpå og fraktet rett til barneklinikken. Det er jo sjeldent slikt skjer, men akkurat da var jeg så glad for at jeg ikke fødte der min kjære far jobber. Vil ikke skremme vannet av noen her inne:)

Liggetiden er jo ikke så lenge, og kortere siden du er flergangs. Det er jo mulig å reise hjem tidlig, og komme tilbake til f-testen, eller legge dere inn på Haukeland pasienthotell.

Skrevet

uff, ja da var det bra du var på et stort sykehus ja.

Ja har tenkt på å dra hjem tidlig og så få jordmor hjem istede. Men det får man jo bare lov til hvis alt går fint og man føder på termin. gikk 9 dager over sist, så går sikkert over denne gangen også :(

Nei... jeg får tenke litt mer på det, har ikke termin før om 16 uker så :)

Men er jo ikke noe stue på HUS er det? trodde det bare var der ute i gangen med narvesen. men der er det jo kaldt og masse trekk fra dørene :(

Skrevet

Jeg ligger her nå, og kan jo sjekke:) Matsalen og der de tar bilde er vel stua? Et oppholdsrom? Jeg var i alle fall på et oppholdsrom på besøk med en venninne.

Er du sikker på det med overtid? På oversikten på tilbud fra "Jordmor hjem" står det ikke noe om det. 7 dager på overtid var naboen, i alle fall, og hun kom hjem tidlig.

Godt med store sykehus, men det er som sagt uvanlig at det skjer. Gir meg trygghet nå når jeg snart skal til pers igjen. Om HUS hadde hatt samme tilbudet som før, så var det jo ikke noen garanti for at dere fikk hverken føde på storken eller komme på hotellet. Var fullt sist jeg kom inn:)

Skrevet

Nei var ikke noe garanti, men de prøvde å ordne så godt de kunne :) var fullt når min søster fødte også, og da fikk kjæresten lov å sove åpå et rom med henne. var bare et lite kott da, men fikk no iallefall være der.

Mente bare å ha lest at det gjaldt friske fødende kvinner til termin. Men hååper jeg tar feil :)

Ligger du der nå? Lenge til du har termin da? Håper alt er bra med deg iallefall ??:):)

• 1 år senere...
Skrevet

Eg har ingen god erfaring med Stord... Dei virka ganske klumsete og far får ikkje vera der med mor og barn så mykje han (me) ville.

Klarte og å miste morkaka i golvet nett etter den kom ut :s

DÅRLEG sjukehus...

Eg skal føde i haugesund!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...