Gå til innhold

Noen som har oppskrift på en rask og enkel matbit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er sulten men vet ikke hva jeg har lyst på!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grandiosa

eller....

Skive med hvitost

Skrevet

laks, couscous og saus.mmmm,kjempegodt og veldig enkelt!!

Skrevet

Raskt og enkelt her betyr som regel omelett. 3 egg, 1/2 dl vann, 1/4 ts salt vispes sammen. Fyr opp under steikepanna, og i littt smør. Når smøret er passe brunt, ha i eggeblandingen og sett varmen lavt. Ha oppi f eks røykelaks, litt peppermakrell, litt spekepølse/skinke i strimler, dagens gjenværende kjøtt-/potetrester fra middagen i biter, 3-4 store skiver hvit ost (gjerne lagret!) eller lignende, samt litt oppskåret grønnsaker (erter, paprika, grasløk, løk, sopp) på den ene halvparten når blandingen er halvstiv. Når blandingen er stiv, vipper du den andre halvparten over og lar den få ett ekstra min panna. Så finner du litt godt brød og koser deg!

Skrevet

hm... flere forslag? Jeg heller litt mot omelett... Men har ikke så mye å ha i den...

Skrevet

Dersom du skriver hva du har så er det nok lettere for oss å komme med forslag på hva du kan lage:)

Skrevet

Arme riddere.

Har du noe "gamelt" brød/loff, passer dette fint.

Bland egg, sukker (om du ønsker søtt), litt salt, melk og evt. kardemomme. Hel det hele over noen stykker brød, trekk og stek i stekepanne med litt smør. Ha på syltetøy f.eks.

Brød, stekt egg, tomatbønner og bacon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...