St. Hans Skrevet 7. juli 2009 #1 Skrevet 7. juli 2009 Jeg satte meg ned for å beregne et rettferdig barnebidrag ved hjelp av bidragsveilederen til nav. Vi ønsker ikke å krangle på noe vis, bare bruke "det riktige". Men hva er det??? Samvær er (både avtalt og faktisk) MELLOM 8 og 9 netter per måned, og det har stor innvirkning på resultatet for 2 barn: 4-8 netter gir 5.700 i bidrag 9-14 netter gir 3.600, altså 2.100 lavere Noen som vet om 8,5 netter egentlig er 8 eller 9 i denne sammenheng? Jeg tror jeg skal foreslå at vi bruker gjennomsnittet av de to klassene. Det er et sensitivt og vanskelig tema å diskutere, og jeg skulle så veldig ønske det var et udiskutabelt/objektivt svar her! Noen flere som har irritert seg over inndelingen i samværsklasser??
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #2 Skrevet 7. juli 2009 Det er bedre enn det var før. Men NAV er ikke akkurat stedet enda til å opptre som venner når det kommer til samvær og barnefordeling, dessverre. Et sted MÅ de jo sette grensen, så..... Du skal jo ta med alt av ferier som er avtalt, og fordele utover årets måneder. regner med du har gjort det, siden du har en halv natt med her. Ja, sikkert ikke dumt å foreslå snittet mellom dem. Men bare så det er sagt, jeg har nettopp fått endret bidraget gjennom NAV, og det viker en god del i pluss for meg fra det jeg regnet meg frem til på bidragsveilederen. Og da hadde jeg de nyeste opplysningene om inntekt osv.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #3 Skrevet 7. juli 2009 Er det 8,99 netter, så regnes det under 4-8 netter. Fra 9 og oppover gir det 9-14.
St. Hans Skrevet 8. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 8. juli 2009 Er du sikker? Det er selvfølgelig det jeg håper på.
St. Hans Skrevet 8. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 8. juli 2009 Takk for svar begge to. Jeg tok en telefon til NAV og de sa at samværsklasse 2 går fra 4 til 8,99 netter. Hun beregnet avtalen vår til å være 9,32 netter per måned (ikke 8,8 som jeg kom til), og sa at jeg måtte dokumentere at faktisk samvær er lavere (pappaen har en del tynne unnskyldninger for at det ikke passer så godt. Vil ikke bytte, bare slippe). Det kan jeg dokumentere for 2 år bakover. Men vi prøver å komme til enighet oss i mellom først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå