Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #1 Skrevet 7. juli 2009 Først vil jeg få frem at jeg aldri har røykt cannabis! Men jeg reagerer sterkt på en ting - enkelte av dere sier at dere ikke misbruker alkohol, selv om dere kan både ta dere ett og to glass øl eller vin til maten, og drikke dere godt beruset på en fest. Mens hvis man røyker en joint en gang i blant, er man plutselig MISBRUKER! Hvorfor det? Det er faktisk forskjell på bruk og misbruk. Røyker man hasj hver eneste dag og går i en konstant rus, er man misbruker på samme måten som en alkoholiker som ikke klarer seg en dag uten. Men det går faktisk an å bruke og nyte cannabis på lik linje med alkohol (et glass til maten o.l.) Jeg fatter ikke hvordan dere kan kalle folk dere ikke kjenner for rusmisbrukere på grunnlag av at de tar seg en røyk i blant. Og til ettertanke: Hadde alle som drikker alkohol røykt en joint istedenfor, hadde det ikke vært på langt nær så mye vold og slåssing på byn. Det er jo heller ingen som bryr seg at cannabis er nr. 11 på den listen, mens både tobakk og alkohol er langt farligere. Det er også ofte noen man nyter i mye større mengder. Pr. dags dato finnes det ikke ett eneste tilfelle av dødsfall i forbindelse med cannabis. Det samme kan dessverre ikke sies om hverken alkohol eller tobakk.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #2 Skrevet 7. juli 2009 Og hva er forskjellen på grønt og brunt? Jo, en blander det brune i tobakk....hasj....altså er det skadelig. Langvarig bruk av hasj (hasj i seg selv) er ikke dødelig, men det skader hjernecellene...ikke rart folk blir dumme som brød. Om kanskje grunnen til at folk sier missbruk når det er snakk om hasj/cannabis er vel fordi dette er et forbudt rusmiddel i Norge. Sef. er alkoholikere missbrukere, men et glass nå og da er bare bruk.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #3 Skrevet 7. juli 2009 Nå er jo engang alkohol lovlig i Norge, det er ikke hasj. Derfor blir all bruk av cannabis misbruk, siden det er ulovlig. Tobakk er også lovlig i Norge, om enn så lenge...... Derfor er det ikke mulig å sammenligne disse stoffene. Først når alkohol og tobakk blir ulovlig, eller cannabis blir lovlig, kan man sammenligne.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #4 Skrevet 7. juli 2009 Herregud er det mulig? Du får sette deg på flyet til Nederland da, og sammenligne derfra. Det er faktisk færre prosentandeler som røyker i Nederland hvor det er lovlig, i forhold til her i Norge og i andre land hvor det er ulovlig.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #5 Skrevet 7. juli 2009 Snakker en om folk i nederland, ville jeg jo bare sagt bruk....så sant det ikke var missbruk slik som alkohollikere. Er nok nettopp pga. love en sier missbruk og ikke bruk til slike ting. Om jeg hadde satt et skudd med heroin, så hadde vel du bare sagt at jeg brukte det da?
Cat.68 Skrevet 7. juli 2009 #9 Skrevet 7. juli 2009 Men så fint da, da tenker jeg du klapper hendene å jubler den dagen dine små kommer hjem og funnet gleden ved hasj, For det er jo ikke farlig i hele tatt og alkohol er såååå mye verre osv osv. Trur du møter deg selv i dørra da gitt. Alkohol og tobakk er ikke bra for kroppen, det er ikke hasj heller. De har alle sine skadevirkninger som utarter seg på forskjellige måter. Misbruk av disse tre tingene er like ille. Men du får en tillegsfaktor når du røyker hasj, Det er at det er ulovlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå