Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #1 Skrevet 7. juli 2009 Gutten min er tre år og fire måneder og skal begynne i stor avdeling i august. Hadde planer om at han skulle bli bleiefri nå i ferien. Men han virker rett og slett ikke helt klar. Han sier i fra, men alltid litt forseint til at vi rekker toalettet. Vi kjefter aldri og har ikke stresset dette. Er det noen som har noen gode råd? Han har selvfølgelig sprunget rundt naken i hagen nå disse varme dagene. Det fungerte fint. Men med en gang vi er inne havner det i buksa. Begynner å føle han er litt stor nå og at det haster litt. Men vet at man ikke skal stresse ungene. Hvor gamle var deres? Er han veldig sein? Bortsett fra dette med bleiene har han vært tidlig med alt. Har prøvd med premiering etc. Men det virker ikke som han er så interessert.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #2 Skrevet 7. juli 2009 hei! Jeg har en gutt på 2.5 som sluttet med bleie for 2 uker siden, selv om han ikke var helt klar for å være ærlig. Grunnen er at han går i bhg i England og alle de andre begynner avvenning rundt 18 mnd her.. Trodde over 3 var mer vanlig, så gutten din er helt sikkert ikke sen.. Her er hva vi gjorde, og det funker.Vi sa til han at idag slutter vi med bleie, helt. Cold turkey, med andre ord. Fra den dagen har han ikke fått en eneste bleie, kun om natten. Han har helt klart hatt ganske mange uhell, men på denne måten lærer de. Vi tar han til potten hver time istedet for å vente på at han skal si ifra, fordi når han sier ifra så er det gjerne allerede på vei ut... Både igår og idag hadde han på seg samme bukser ved henting som ved avlevering- ble veldig stolt. I tillegg tok jeg han på 'stor gutt underbukse shopping' og han ble veldig glad for å velge ut sine egne underbukser... Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå