Gå til innhold

Størrelse på klær til å ha med på sykehuset/ hva tar dere med av klær?


Lille_Knøttet

Anbefalte innlegg

Hvilken str.på babyklærne tar dere med i sykehusbagen? Er det str. 50 som er vanlig? Synes det er vanskelig å vite hva jeg burde ta med av klær til selve oppholdet på sykehuset og som reiseklær hjem. Har ultralydtermin 3 september og det er vanskelig å beregne...Hva tenker dere andre å gjøre som har termin ca. samme tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil ha med to bodyer og en strømpebukse. Satser på å få strikket en "hjemreise drakt" som vi kan ha over når vi skal hjem igjen! Kanskje ullsokker. Og lue, ikke minst! Skal jo rett i bil og hjem til stuevarmen. På sykehuset har de sånne nyfødt klær de pakker på babyen etter den er født, og det er jo ikke mange dagene å være der. Jeg satser på størrelse 50:) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kira06

Ettersom babyen får klær når vi er på sykehuset, så tar jeg bare med klær til hjemreisen. Så tar med to bodyer (greit med to i tilfelle en ulykke skjer rett før man skal dra), en lue og en litt tykkere genser til å ha utenpå.

 

Når det kommer til størrelse, så regner jeg med at str 50 skal passe. Hvis ikke har jeg noen i 56 liggende hjemme, og mannen min skal jo hjemmom før meg. Så da kan han eventuelt ta med det jeg mangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å ta med ett sett i str 50 og ett i str 52, just in case.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme som "kirsty*44pp-gravid" i tillfelle det er en stor baby som kommer:) da tante barnet mitt kom var hun for stor til str 50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I og med at mine tantebarn begge var rundt 54 cm da de ble født går jeg for 56 her...

Tar med klær kun til hjemreise, annet får vi jo låne på sykehuset :) Har termin 2. sept, så veldig nære deg der. Det jeg syns er vanskelig er å forutse hvor kaldt det er i september.. Klarer ikke se det for meg i det hele tatt! :P

Tenker å ta med body (2stk), sparkebukse og lue, pluss en strikka dress jeg holder på med nå. Mulig jeg tar med en strømpebukse også som jeg kan bytte sparkebuksa med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tar og med klær til hjemreise, en ekstra body i tilfelle en ulykke skulle skje som nevnt her, og sparkebukse + lue og en jakke, skal jo rett i bilen og rett hjem, og det er ikke snakk om hard vinter i Norge i begynnelsen av september.. Blir strl 56 her og :) Jeg har og termin 2 september, så gøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar ed hentesett i 50 til hjemreisen:) Mormor har kjøpt, og er veldig stolt over det hun har handlet inn;) Det er veldig fint altså..

Har ikke tenkt til å ha med så mye klær til baby, for de har jo tøy på barselavdelingen.. og da slipper en jo å komme hjem med masse klesvask i tillegg...

Kommer til å ta med noen ullsokker bare :) ellers blir de sykehusklær og helseteppe de dagene vi er der.. kanskje en body eller noe annet fint til vi skal ta bilder:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...