Gå til innhold

Forkjøla baby = ingen operasjon?? noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt på snart syv uker skal opereres neste uke. men nå har han vært forkjøla i ei uke snart, og jeg er ganske sikker på at han ikke blir frisk til operasjonen... Jeg trodde at så lenge det ikke var feber med i bildet, så ble det operasjon, men mamma mener dette også gjelder ved forkjølelse.. Han er ikke veldig forkjøla da, men litt tett i overgang nese, svelg. Har venta leeenge på denne operasjonen nå, så det hadde vært veldig synd om den ble utsatt :(

Noen med litt peiling??

Skal seff ringe å spørre, men tenkte å vente til fredag for å se om lille har blitt bedre først..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skyll nå med saltvann (ampuller) minst 3 ganger i løpet av døgnet, så ville jeg møtt opp til operasjonen. Der er det en forsamtale, hvor det så ville bli avgjort om operasjonen ikke kan gjennomføres.

Skrevet

Hei

Av erfaring, så vil jeg påstå at det ikke blir operasjon ved forkjølelse.

1. gang jeg hadde guttungen inne - sa jeg at han hadde hostet noen få ganger i løpet av natten, så de måtte undersøke han. Anestesilegen lyttet på han, men hørte ikke noe. Han ble sendt inn for operasjon. Ble med inn til han sovnet. Men det tok ikke lang tid før leger i grønne frakker kom løpende, mens vi satt på gangen og ventet. Vi trøstet hverandre med at det sikkert var flere inne til operasjon. Men neida, like etterpå ble vi hentet til samtale - hvor vi ble fortalt at de måtte avbryte. Skjult forkjølelse, og han tok ikke opp oksygen når de prøvde å gi han narkose.

2. gang hadde han vært forkjølet. Samme kontroll som sist (jeg fortalte jo om det som skjedde sist) - og han ble lagt i narkose. Alt gikk bra, men det hadde oppstått et alvorlig tilfelle underveis, som jeg ble fortalt om etterpå. Min sønn må helst være 100% frisk - slik at vi slipper slik igjen. Andre kan tåle bittelitt mer - det er noe individuelt.

Har også blitt sendt hjem en gang... Da kom det fram grumselyder fra halsen da han begynte å gråte/bli sinna når legen skulle se han i ørene. Tror dette skjedde mellom 1. og 2. gang.

Så hvis du er usikker, slik som jeg var - så få dem til å sjekke det de kan. Mener jeg har fått de til å ta en blodprøve også en gang. Men verdiene på en blodprøve kan jo uansett forandre seg i løpet av en natt.

Men VET du at barnet er forkjølet, er det bedre å spare barnet for den belastningen det er å dra til et sykehus.

Jeg har i alle fall lært mye av dette, men skulle gjerne vært dette foruten.

LYKKE TIL.

Gjest mortillitenprinsesse
Skrevet

Må overhodet ikke være forkjølet om det er snakk om narkose...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...