Gå til innhold

jeg er gravid!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.

jeg tok en test sent i går kveld og fikk en positiv test (og enda en til i dag, måtte jo være sikker ;) ) det kom som litt av ett sjokk selv om det er dette jeg alltid har drømt om. aner ikke når termin kan være enda. bestilte meg legetime til i morgen. vil gjerne få sjekket terminen + at jeg har hatt menssmertelignende smerter i 3 uker nå. er dette vanlig? og kan fastlegen finne ut av termin eller må man på ul for å få sjekket dette?

dette er da mitt første svangerskap så kommer nok til å være her en del for å få litt informasjon og slik. =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

GRATULERER!! Gleder meg til det er min tur til å skrive et sånt innlegg...

Skrevet

Gratulerer!!! Man beregner termin ut fra første dag i siste mens. Prøv å huske ca når dette var. På gynekologisk undersøkelse kan de anslå ca hvor langt du er på vei ut fra størrelse på livmor, og de kan også måle hvor mye hcg-hormon kroppen din produserer. HCG nivået sier også noe om hvor langt du er på vei. Ultralyd kan vise hjertelyd fra ca uke 6. (4 uker fra befruktning).

Mensmurringer er vanlig, men du nevner det for legen, så undersøker dem deg sikkert :-)

Skrevet

takk for det begge to =) og Chomolungma- det vil helt sikkert bli din tur en gang også. det kommer nok når du minst venter det, det gjorde det iallefall her. hehe.

sjokolademonster:

jeg begynner å bli ganske sikker på at jeg var gravid før forrige mens.. altså. jeg var sikker på at jeg var gravid da og tok en test men den var negativ. jeg hadde vonde pupper og var en del kvalm. men regna med det var psykisk siden mensen kom. men mensen min da var også veldig underlig! begynte med å blø veldig lite (spotte kanskje det heter?) i flere dager før det plutselig kom for fullt.

jaja, vi får se hva legen sier. jeg håper hu tar en gu for å finne det ut =)

godt å høre at mensmurringer også er vanlig, men skal nevne det ja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...