Gå til innhold

Nedbetaling av gjeld

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis dere fikk en stor sum penger pga salg av EGEN eiendom. Ville dere nedbetalt egen gjeld eller din samboers gjeld? Eller litt av begges? Vi er ikke gift, kun samboere.

Videoannonse
Annonse
Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Aldri i verden nedbetalt min samboers gjeld. Da skulle vi giftet oss...

Skrevet

Det kommer an på.

Hvis vi hadde bodd i leid leilighet hadde jeg nedbetalt min egen gjeld. Hadde vi bodd i en leilighet som tilhørte han hadde jeg kjøpt meg inn i den slik at vi hadde eid den sammen. Hadde vi bodd i leilighet vi eide sammen hadde jeg også betalt ned min egen gjeld.

....det man tar med seg inn i et forhold skal men også kunne ta med seg ut igjen........

Gjest Sekretøsa
Skrevet

nei, si det.... Ville vel betalt ned min egen først, og gitt resten til samboeren, om det var mer igjen

Skrevet

Vanskelig å si kommer an på forholdet.

Dersom det hadde vært meg, før vi giftet oss, ville jeg nok ha nedbetalt det lånet med høyest rente. Er renten lik, ville jeg nok ha nedbetalt mitt eget først.

Skrevet

flere med meninger? vi leier

Skrevet

ditt, ditt, ditt......ja, du er egoistisk. Men så lenge du ikker er gift har du ingen garanti på å få det igjen.

Her må du ikke være "dumsnill".......

Skrevet

Det var det jeg hadde tenkt..Betale mitt eget og sette resten på sparekontoen til meg og ungene. Det er ikke egoistisk altså?

Skrevet

Hvis dere ikke er gift ville jeg nedbetalt egen gjeld og spart resten. Den dagen dere evt gifter dere og kjøper bolig kan du bruke resten..

Mannen min tjente endel penger på et salg og han brukte pengene til å betale ned både sin egen og min studiegjeld, men da hadde vi akkurat giftet oss da :)

Skrevet

Hadde betalt vekk gjeld, om den var viktig å få vekk (uansett hvem av oss den var sin), og satt resten inn på sparekonto. Vi har bare felles økonomi så pengene hadde gått til oss. Du gjør det du føler er rett for deg.

Skrevet

Betal kun din egen!

Kan jo låne til han til innskuddsrente, hvis du har penger igjen. Må skrive kontrakt selvsagt, men spørs hvor enkelt det er å få pengene tilbake dersom det skjærer seg...

Det er er ikke egoistisk, bare rett og slett fornuftig slik du tenker!

Skrevet

klart det er egoistisk, hva ellers er det?;)

men det må jo være lov å være egoistisk? dine penger så da kan du selvfølgelig betale din gjeld også!:)

jeg hadde nok gjort det hvis jeg ikke hadde vært gift og fikk endel penger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...