megc Skrevet 7. juli 2009 #1 Skrevet 7. juli 2009 Har to barn på tre og ett år. Eldstemann har begynt å reagert med sjalusi nå, men selv om vi prøver med oppmerksomhet ser det ikke ut til å virke helt... Hvis deres barn ikke vil høre... hva gjør dere?? Jeg har brukt timeout-stol, men dette fungerer ikke lenger. Han roper og raser til han hoster og brekker seg. Hva skal jeg gjøre???? Han hører ikke på meg og gjør det ti gang verre. Jeg blir gal hele tiden. Føler jeg ikke strekker til. Hvilke metoder bruker dere for å få det som dere vil?? Håper jeg får noen brukbare tips for det er slitsom slik det er nå.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2009 #2 Skrevet 21. juli 2009 hei vi prøvde også timeout men det hjalp bare for en liten periode. så kom jeg på noe annet som virket her i alle fall. si ungen startet med styret sitt så gav vi 3 advarsler på at ungen måtte roe seg. roet ikke barnet seg hadde vi gitt advarsel (i de 3) på at en leke blir lagt bort. denne leken får barnet tilbake igjen når det fortjener det. kan gjerne legge det i en kasse slik at barnet ser hva som forsvinner. barnet lærer da konsekvenser på det det har gjort elelr sagt. men pass på at det er en favorittleke. det funket i hvertfall her. du vil nok oppleve at ungen vil bli lei seg men det går nok over. det må det jo. etter noen ganger eller kanskje bare etter 1.gang så vil ungen unngå å oppføe seg dårlig. dette kommer an på hvor punktlig du er på dette. vi prøvde dette da vår var 4 år men en 3 åring burde også forstå dette. men du kan jo se.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå