Gå til innhold

Flere som "alltid" har mann og/eller barn på slep?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sittet og tenkt over det, og jeg har ikke truffet venner uten at mann og barn er tilstede på over et år! Egentlig har jeg nesten ikke vært noen steder uten dem. Barna var hjemme med mannen et par ganger når jeg har vært hos legen, that's it.

Jeg er jo hjemmeværende også, og kjenner ingen andre som er hjemme med barna. Har kanskje truffet vennene mine 2 eller 3 ganger det siste året, og da alltid med barna.

Mannen er ute alene med venner flere ganger i uka. Jeg får ikke engang gått meg en tur eller begynne å trene, for jeg vet aldri hvilke planer mannen min har, og da kan jeg ikke planlegge noe heller. Han må jo passe ungene hvis jeg skal ut.

Er det bare meg som har det sånn eller? Jeg begynner å bli lei perler og lekebiler og drittbleier nå!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette må du jo ta tak i selv hvis du vil ha det andeledes.

Selv treffer jeg venner og gjør ting alene flere gang i uken, det samme gjør mannen min.

Skrevet

Hva er dette for en sløv mann?!! Her i huset er det en selvfølge at vi sitter for hverandre når den andre skal ut på no, drittbleier blir skiftet av den som oppdager det.

Nei krev at han sitter, han har da vært med på å lage barna han også!

Skrevet

JEg bare stusser litt på det at du ikke kan legge planer fordi din mann legger planer. Hvorfor ikke? Hvorfor skal du alltid være den som planlegger etter din mann, men han kan gjøre som han vil?

Forundrer meg hele tiden over de som er i forhold. Glad jeg er alene;)

Skrevet

Han mener at siden jeg er hjemmeværende er hus og barn i all hovedsak min jobb. Hans jobb er mye tyngre, og han er sliten nok etter sine timer på jobb, da bør han få ha fritid og gjøre som han vil. Jeg syns jo jeg også fortjener litt fritid innimellom, men mine kvoter blir brukt opp på legetimer, turer i butikken osv... Greit nok at min jobb kanskje ikke er så tung som hans, men jeg er jo faktisk på jobb 24/7. For du må ikke tro disse ungene sover om natta!

HI

Skrevet

Han har ikke en tyngre jobb enn deg. Det eneste er at han får betalt for sin jobb. Det er eneste forskjellen. Dere kan jo bytte; du jobber ute, og han er hjemmeværende. Vil tro pipen får en annen lyd da. Da trenger han nok fritid fordi han er hjemme med barn og mye arbeid hele dagen, og du får jo pause fra alt det ved å være på jobben.

Dette bør og skal du ikke finne deg i. Enkelt og greit. Jeg hadde aldri godtatt dette om jeg hadde hatt en mann i huset. ALDRI.

Skrevet

off. tror jeg skal klemme litt ekstra på mannen min når han kommer hjem.

jeg vet å sette pris på han,men når jeg leser sånn her så skjønner jeg virkelig hvor godt jeg har det.

jeg hadde blitt spinnvill og sint som få hadde han prøvd seg på noe sånt.. arbeid her eller fysisk borte er ingen konkurranse. jeg mener hvertfall at mennesker som bor sammen skal hjelpe hverandre.. ikke bare tenke på seg selv hele tiden..

Skrevet

Mann som kommer og går, barn som ikke sover om natten....sorry men du høres ut som en skikkerlig pushover, hvis du vet hva det er.

Livet ditt hadde nok vært litt enklere hadde du hatt litt ryggrad.

Gjør noe med det da vel!

Lykke til ;-)

Skrevet

Men hva gjør man med sånt da?

Jeg er jo enig i at jeg kanskje burde fått "fri" innimellom, men når han er uenig er det jo ikke så mye å gjøre med den saken. Jeg kan jo ikke tvinge ham til å være hjemme med ungene heller.

HI

Skrevet

Han tvinger jo deg ved bare å gå. Gjør det samme. Du har ikke mer ansvar for å være hjemme enn hva han har.

Du blir behandlet slik du lar deg behandle. Det er du som medvirker til at dere har det slik.

Skrevet

En mann som ikke har barn kan slappe av og gjøre det han vil etter jobb.

En mann som har barn, er selvfølgelig ikke fri til å gjøre hva han vil etter jobb.

Skrevet

Jeg sier det igjen og igjen, alle pappaer har pappapersmisjon, og sånne pappaer som du beskriver her skal ikke ha mammaen hjemme i permisjonen sin!

La pappaen ta 6 eller 10 uker hjemme mens du er på jobb hver dag, pass på å jobbe litt overtid og ta gjerne en treningsøkt rett etter jobb noen ganger også. Jeg skal love deg at pipa får en annen lyd. Glem for all del ikke å kjefte han huden full hvis ikke klærne er vasket, huset ryddet, middagen handlet inn osv, for det forlangte han tross alt av deg da du var hjemmeværende.

Eneste måten sånne mannfolk kan lære på, kanskje han faktisk setter pris på deg etterpå. Men problemet er at sånne pappaer som du beskriver ikke er alene om ansvaret i pappapermisjonen, skal vedde på at du også skal være hjemme også blir det rene ferien for han for du fremdeles vil gjøre alt hjemme?

Sett krav jente, forlang minst en frikveld i uka, legger han planer på din frikveld må han skaffe barnevakt, så enkelt er det! På din(e) frikvelder kan du besøke venner, trene, shoppe eller hva du vil. Du kan også velge å legge deg på soverommet med en god bok mens han tar alt av rydding, kveldstell og legging av barn. Du har skjemt han helt bort, nå må han læres opp til å ta sin del av ansvaret igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...