gerd Skrevet 7. juli 2009 #1 Skrevet 7. juli 2009 Jeg trenger noen tips. Jenta mi er tre år og bruker en del medisiner. Ho har ikke hatt diagosen så lenge og ting er ikke helt "satt". Etter hva vi vet er hun ikke allergisk (bortsett fra ASA kanskje, men det er jo lett å holde henne borte fra). Vi er røyk- og dyrefrie. Har sentralstøvsuger og bruker denne mye i stua og kjøkkenet. Vaskehjelp hver 14. dag. Jentene dele på to rom. Det ere er til leker og det andre til soving og leking. Det jeg begynte å tenke på er om vi burde gi jentene et soverom som var helt ribbet for alt. Bare to senger og et takhøyt klesskap. Da tenker jeg på støv. Hun har jo ikke noe middallergi osv, men likevel - det kan kanskje være med på å trigge anfall? Bruker dere Jonasmaske? Aksepterer barnet denne? Hvordan merker dere tettheten? Jenta mi er synlig / hørbart tett når hun er skikkelig syk som nå - men ellers er hun bare sint og irritabel..da synest jeg det er iltt vanskelig å vite om hun er tett eller om hun faktisk er vanskelig - skjønner? Jeg skulle gjerne hørt littom hvordan andre har det.... Bruer dere parfyme forresten? Det er noe jeg ikke har tenkt på før i går f.eks...
Bridy og lille øks med umbrako Skrevet 8. juli 2009 #4 Skrevet 8. juli 2009 Hei 2 åringen min har astma og plages mye. Han får anfall hver gang han blir forkjøla, har ingen alergier. Vi har bare 2 sove rom, så han må dele rom med søsteren sin, og der har dem også litt leker. Men vi er på jakt etter større hus nå (vet ikke om det har noe og si for astma). Han tar flutide og ventoline morgen og kveld på kolbe. Er han tett tar ha pulmicort og ventoline på forstøver aparat. Vi fikk paraboy aparat hjemme, da det ble ofte turer til syke huset. Fremdeles må han ofte inn på sykehuset når han er tett for og få inhalere Adrenalin, da dem ikke vil dele ut det hjem til folk. Merker at han er redd for å få anfall når han er snørrete og vil bare være inntil meg å ikke i barnehagen. Han ber også om medisin og sitter å holder masken selv mens han ser film. Dem sier mange kan vokse det av seg, men gutten min har det så mye at dem tror ikke det lenger. Vi er på sykehuset ca 1 gang i mnd. Lykke til med jenta di, husk du har krav på flere syke dager, gratis sengetøy (midfritt). Greit og være med i NAAF.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå