Gå til innhold

Har dere bestemt dere for navn enda?


Gjest Pølsevev!

Anbefalte innlegg

Gjest Kira06

Synes det er litt morsomt og spennende å tenke på navn til babyen min, og ganske interessant å vite hvordan andre tenker.

Er det noen av dere som har bestemt dere for navn, og hvordan kom dere frem til det?

 

Vår lille skal hete Kate Alexandra. Kate etter mammaen til samboern, som døde da han var ung. Og Alexandra fordi dette er et navn vi begge liker. I tillegg var det viktig for oss å ha navn som fungerer både internasjonalt og i Norge.

 

Fortell, fortell....:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer litt på å kalle jenta mi Kira Alicia, hehe =) Er ikke bestemt enda da... Vi smaker litt på navnet først. Må liksom venne seg litt til d navnet...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei lita Ada Martine i magen :) Ada fordi det stod høyest på listen hos oss begge, og at vi ikke har noen andre rundt oss som vi forbinder det navnet med. Jeg er veldig glad i Martine som mellom navn, så jeg fikk litt viljen min der ;) Gleder meg bare så vanvittig mye til å møte henne nå altså :)))!! September kommer bare ikke raskt nok ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vi har noen navn klare, men vil gjerne se henne først og prate med henne litt først :) kan jo være at våre ynglingsnavn rett og slett ikke passer til ungen. Så vi får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kira06

Hehe, som du ser på nicket mitt så liker jeg også navnet Kira. Men må innrømme at det er fordi hunden vår heter det.

Uansett, strålende navn etter min mening:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden min mann er engelsk ville vi ha et navn som kan uttales på begge språk. Derfor har vi nå en liten Hedda i magen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gutten vår fikk navnet Ask. =)

han er oppkalt etter min far som døde når jeg var liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det Astrid om det blir jente og Gustav om det blir gutt! Siden jeg er svensk og samboeren min norsk så må det være navn som fungerer på både norsk, svensk og gjerne internasjonalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi går for aila,ville ha ett litt anderledes navn,men norskt,så aila er samisk og ikke så langt fra oss he he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. hunden til min svigermor heter også Kira...

Her er navnevalget hemmelig frem til vi treffer jenta vår :)

Angående aila.. Jeg jobber i barnehage og der er det ei jente som heter ajla. Familien er bosnisk. Så navnet vil jo fungere i utlandet også :) Ellers tror jeg det er veldig mange like navn i det området som vi har i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... ser det er flere med hunder som heter Kira. Litt kjipt for oss da, men liker navnet godt likevel =) De fleste rundt oss liker navnet bare de får tenke litt på det først. Men som sagt, det er ikke bestemt enda... Vi får se ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære Anonym, Ask er et utrolig flott navn! Godt valg og ikke minst når det er oppkalling. Står på listen min også, men her blir det jo jente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn er så vanskelig,jeg hadde bestemt meg for både jente og guttenavn før jeg engang tenkte på å bli gravid! Men når jeg ble det så har jo også den blivende far noe han skulle ha sagt og han ville ikke ha noen av navnene jeg ville. Så langt har vi blitt enige om et jentenavn, men det passe ikke helt nå siden det er en liten gutt vi skal få:)

Så det guttenavnet som er "bestemt" så langt er Sander:) Men det kommer stadig vekk opp nye navn for diskusjon:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillingen blir nok å hete Alvin Leander:) fint og uvanlig navn som ikke høres "hjemmelaget" ut:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår lille skal hete Ane eller Johanne.. Johanne fordi vi har det i familien,Ane for navnedag faktisk :) og at vi liker det veldig godt begge to :) så får vi se hva som blir best når vi møter henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille jenten vår heter Kaja, det er fordi vi syns det er et kjempefint navn som også passer godt sammen med navnene til storesøstrene:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet ikke hva vi får....men jentenavn har vi flere av men guttenavn syns vi er supervanskelig....huff,det skal ikke være lett det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...