November mamma :o) Skrevet 7. juli 2009 #1 Skrevet 7. juli 2009 Hva er egentlig svangerskapskløe og hva gjør man? Jeg klør så fælt over alt.. Holder på å gå bananas snart... Jeg har lest litt på nettet og der står det at man klør i huden og at man skal oppsøke lege og ta blodprøve fordi det kan være et tegn på lever og gallesyre problemer. Dette kan føre til at barnet dør står det! Hjelp.... Det var ikke akkurat det svaret jeg håpet på.. Noen her som har hatt dette? Jeg er nå 21 uker. Jeg trodde dette bare var noe man måtte leve med resten av tiden, men det står at man ikke skal ta så lett på det som man gjerne trodde før... :os
Sistah*G07*J09* Skrevet 7. juli 2009 #2 Skrevet 7. juli 2009 jeg var hos jordmor i går å nevnte at jeg klødde så forferdelig. Hun spurte om det klødde inni hendene og under føttene (varseltegn). Siden jeg svarte ja, ringte hun direkte til kvinneklinikken på sykehuset for å referer seg med en lege. Legen ville at jeg skulle komme på sykehuset for å få tatt blodprøver, bare for å sjekke om det var noe galt med leveren min (siden alvorlig svangerskapskløe kan komme av dette). Snakket med legen på kvinneklinikken i dag, å prøvene var helt fine. Men hun ville ha meg inn til en ekstra sjekk/ultralyd bare for å være på den sikre siden. å for å se at babyen har det helt fint Men var ufarlig svangerskapskløe jeg hadde da. tror det er noe vi må leve med til ungen er født men skal spørre på kontrollen (på torsdag) om det er noe jeg kan gjøre for å lindre kløen. Våkner jo 3-4ganger pr.natt fordi det klør så SINNSYKT!!! Ta kontakt med legen din, så får du tatt blodprøvene. greit å være på den sikre siden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå