lykkelig-mamma:-) Skrevet 6. juli 2009 #1 Skrevet 6. juli 2009 Er iuke 18 og kjenner minimalt me liv...vet at d ikke er unormalt..men med førstemann kjente jeg d veldig tidlig..ca uke 16 (kjente d også utenpå magen da) så hører jeg jo at du ofte kjenner d tidligere med nr.2?? noen som har opplevd andre veien..senere med nr2??????
Enitsirk79 Skrevet 6. juli 2009 #2 Skrevet 6. juli 2009 Kanskje du har morkaken foran denne gangen, da tar det lenger tid før du kjenner noe.
Prima86 Skrevet 7. juli 2009 #3 Skrevet 7. juli 2009 Det er vel snart tid for UL. så da får du vel svaret på om du har en som er aktiv eller en some er rolig:)
MathildeC Skrevet 7. juli 2009 #4 Skrevet 7. juli 2009 Jeg var bekymret slik som deg, for mente jeg hadde kjent liv så tidlig med førstemann. Det var lite å merke før UL, selv om det var litt nå og da. Det var først i uke 22 cirka at det VIRKELIG begynte å kjennes der inne. Jeg er nå i uke 27 tror jeg og det er masse liv og røre. Ikke vær bekymret, det kommer helt sikkert snart!
lille frø, mor til to Skrevet 7. juli 2009 #5 Skrevet 7. juli 2009 Den er så utrolig sped, at det er ikke rart hvis du bare kjenner det sporadisk enda. Jeg var på UL i uke 19, da så jeg en ganske stor krabat som sparket og strekte på seg. Utrolig nok med alle de bevegelsene, jeg kjente ingenting. Det kommer veldig ann på hvordan fosteret ligger, størrelsen på livmor, morkaka osv. Er i uke 20, kjenner fortsatt ikke liv.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 7. juli 2009 #6 Skrevet 7. juli 2009 Kjente liv senere med nr 2 enn med nr 1. Morkaka lå bak begge gangene. Med nr 1 kjente jeg liv fra uke 17, med nr to fra uke 22.
enpå3ogenpå1 Skrevet 7. juli 2009 #7 Skrevet 7. juli 2009 jeg kjente også liv senere med nr 2. Første gangen kjente jeg små "fiskeslag" i uke 16. Nå var jeg ikke helt sikker på om jeg hadde kjent noe når jeg var på ordinær UL. Jeg har morkaken på framsiden og den har tatt av for mange spark. Jeg måtte tom ned på føden en dag for å få sjekket, for jeg hadde ikke merket noe på en hel dag (og tro meg-jeg hadde prøvd!). Husker ikke helt når jeg merket spark/ liv, men det var nok ikke før uke 22/23. Men det er litt kjedelig å merke det så sent da.....
Gjest Skrevet 8. juli 2009 #8 Skrevet 8. juli 2009 Har kommet akkurat like langt som deg og merker ikke noe. Og dette er andremann. På ordinær ultralyd rørte ikke babyen mye på seg. Babyen lå ganske rolig og klødde seg litt på haken. Så det er vel mulig det er en rolig baby. Gleder meg til å kjenne bevegelser jeg også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå