Gå til innhold

Hva legger du egentlig i begrepet "alvorlige misdannelser"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

alle bruker det, men hva legger man i det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som kan svare på det? Og det til tross for at mange her inne sier det er grunn til at de ville tatt abort.... Merkelig igrunnen!

Skrevet

Misdannelser vil jeg vel si er hvis man mangler et lem eller synlige skavanker på en eller annen måte. Alvorlig misdannelser er vel den typen skavanker som vil hindre deg betraktelig i å fungere som et menneske.

Skrevet

Tja...

Hvor skal man begynne?

At barnet fødes uten hud

At barnet fødes med nervene utenpå huden

At barnet fødes med indre organer (velg og vrak: tarmene stikkende ut gjennom huden, lever på utsiden, nyrer festet bak på ryggen...) på utsiden

At barnet manger vitale organer (her kan du velge og vrake i alternativer, fødes uten lever, nyrer, med manglende tarmsystem, uten magesekk, misdannet spiserør...)

At du ikke klarer å se for deg hva alvorlige misdannelser er sier vel heller noe om begrenset kunnskap hos deg, heller enn en lite reflerktert holdning blant de som ville tatt abort på et slikt grunnlag.

Det kunne ikke falle meg inn å bære fram et barn uten hud, tvinge det til å leve, kun for å oppleve ekstreme smerter de få timene/dagene barnet ville overleve før det ville dø av den første og beste infeksjonen som fikk satt seg. Der hver berøring ville være et smertehelvete, der hvert forsøk på trøst og pleie fra meg ville være å øke lidelsen til den lille. Abort ville vært et helt åpenbarnt valg for min del.

Skrevet

jeg ville karakterisere mangel av ett lem som en alvorlig misdannelse, men jeg hadde aldri tatt abort om barnet hadde manglet en fot eller arm.

Jeg tok duotest for å sjekke evt etter alvorlige misdannelser i form av syndromer. Husker ikke hva de het. Dawn syndrom ville vi beholdt, de to andre de syndromene (som jeg ikke husker navnet på), ville jeg tatt abort med, det fordi de syndromene ikke er forenlig med liv utenfor livmor.

Skrevet

En alvorlig misdannelse er noe som ikke er forenlig med liv eller noe som vil gi et kort og smertefullt liv. Å mangle et lem vil ikke jeg karakterisere som en alvorlig misdannelse.

Skrevet

Er enig med annie 12;43.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...