Gå til innhold

sting/ hold smerter i høyre side av magen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker veldig godt å gå turer, og det er det jeg bruker å gjøre for å holde meg i form.

Den siste måneden har jeg blitt plaget av sting/hold i hø side, det er såpass ubehagelig at jeg ikke klarer å gå noe serlige turer pga dette.

Kan få det etter 100 meter eller 1 km..

Ble litt bedre noen dager her for en uke siden, men nå er det på'an igjen.. Forferdelig irriterende... Hemmer meg jo veldig, slik at jeg ikke får gått noe serlig...

Noen flere som er plaget med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har opplevd akkurat det samme. Jeg jobber i bhg og jeg har lagt merke til at disse stingene eller mer holdene kommer når jeg stresser eller går kjapt. Det eneste som hjelper for å stoppe det er enten å roe ned gangelaget eller bare stoppe opp i noen sekunder. Hva gjør du for å få det til å slutte? Har du nevnt dette for legen din? Jeg er 22 uker nå og skal på kontroll i morgen. Har en del spørsmål nå,så skal ta opp dette samtidig.

Skrevet

Dette har jeg også vært veldig plaget av i det siste, og jeg har lest i "Gravid"-bladet at det er stabiliseringsbåndene i livmoren som strekker seg, eller noe liknende.. Det er ikke farlig, men man skal ta det med ro, eller stoppe opp og slappe av litt..

Håper det gir seg snart, for jeg synes det er veldig irriterende!

Er forresten 22uker på vei..

Skrevet

Takk for svar:)

Jeg var til jordmor i går, nevnte det da for henne, og hun visste ikke hva det var. Sa at om det ble værre så måtte jeg ta kontakt med legen min...

Kjekt at det er flere som har merket det samme, blir litt mere tryggere da føler jeg.

Jeg har ikke funnet noen vidunderkur for å bli kvitt det, jeg bare roer ned, og noen ganger må jeg stoppe opp..

jeg er 24 uker på vei, og det startet for ca 1 måned siden. Håper det gir seg, slik at jeg kan gå trimturer...Fikk det i dag når jeg gikk inne på et kjøpesenter... Hadde ikke gått langt før jeg fikk vondt... :S

Skrevet

mamma til gutt07+jente09?

hva sa legen i dag da?? Nevnte du sting/hold?

Skrevet

Skal til jordmor selv den 14. så skal høre med henne da!

Tror ikke det finnes noen vidunderkus, man må nok rett og slett bare ta det med ro!

Her startet det for ca 2,5 uke siden, og det kan variere veldig.. Enten så kjenner jeg det litt, av og til veldig, noen ganger går det over når jeg roer ned, andre ganger ikke..! Ikke lett å bli klok på gitt..:P Hihi:D

Skrevet

Christine-88

Nei, tror ikke det finnes en vidunderkur jeg heller... men hadde vært kjekt hvis det hadde vært en.. hehe

Akkurat sånn du beskriver det, er det til meg også. Varierer veldig!

forrige uke gikk jeg flere lange turer, de første turene kjente jeg ikke noe. Og så kjent jeg litt en annen dag, så en dag fikk jeg det plutselig på slutten på en tur. Måtte da stoppe for jeg fikk så vondt.. gikk veldig rolig resten av turen, og gikk ikke over...

Merkelige greier...

Skrevet

Jeg har sånn sting/hold-lignende på høyre side av magen i dag. Er 12+2 i dag. Har bare gått en rolig tur, og kjenner det ennå nå mens jeg sitter her, så for meg kjennes det ikke ut som det har med mye aktivitet å gjøre. Vanlig å ha det så tidlig, dersom det er disse båndene til livmoren som strekker seg?

Skrevet

Jeg har også dette. kan være nok å gå noen meter, og spesielt om jeg stresser for å nå bussen eller noe. Jeg trodde det kanskje kunne være en slags kynnere, men det er det nok ikke?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...