Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jeg venter på ikm til fredag driver jeg å lete etter symptomer hele tiden, men det jeg fikk vite at de fleste kvinner ikke har noe symptomer før det har gått etter 5-8 uker :- (

Jeg har nok symptomer til å tro at jeg er gravid :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette kan nok variere. Jeg kjenner til damer som har begynt å kaste opp omentrent dagen etter at de ble gravid.... Så det er nok individuelt...

Skrevet

Mor mi visste hu va gravid før mensen blei forsinka....hu lå å spøy lenge før det.....

Også har du dei som får bekkenløsningssymptomer før positiv test...

Skrevet

Er det jeg mener også.Kroppen må jo rekke å oppdage det selv også.

Varierer sikkert noe,men husk at mange har masse graviditetssymptomer enten de er gravide eller ikke.Så den mnd de faktisk blir gravide er det kanskje ikke andre symptomer enn de som alltid er der før ikm....

Skrevet

Det varierer nok fra person til person.. Er ikke alle som først får symptomer fra uke 5-8..

Selv hadde jeg helt vanvittig ømme bryster og følte meg litt ekstra sulten allerede 4-5dager før IKM :)

Skrevet

Jeg ble kvalm en uke før ikm, pluss at jeg fikk en tykk utflod jeg aldri hadde sett før. Så jeg visste jeg var gravid før positiv test. Denne kvelmen og utfloden er noe jeg aldri tidligere eller senere har hatt i forbindelse med ikm, så det skyldtes graviditet.

Fikk altså sv.skaps.tegn lenge før uke 5-8!

Skrevet

Sikkert individuelt.

Jeg kjenner det første dagen i uke 4, gjort det begge gangene, altså to uker etter befruktning.

Da stikker det i puppene, og de svulmer opp. Veldig karakteristisk siden de "ligger i dvale" stort sett alltid ellers, selv ved mensen.

Skrevet

Jeg visste jeg var gravid fire dager før ikm og fikk positiv (svak) test tre dager før ikm. Så det er mulig!

Jeg kjente igjen de sterke smertene i livmoren fra forrige gang og bare forsto at noe var på gang. Helt særegne smerter, skarpere enn mensmurringer. Smertene forsvant over ikm og da tok det lenger tid før jeg kjente noe mer i det hele tatt av graviditetssymptomer.

Men det er et godt råd å prøve å ikke gå og kjenne etter hele tiden, selv om det er vanskelig! Lykke til fram til helga!

Skrevet

Det er bare tull. Jeg har "visst" at jeg var gravid før IKM alle tre gangene.

Første gangen fikk jeg kjempestore pupper, som det rant melk ut av, to dager før IKM. Det var ikke planlagt, og tanken om at jeg kunne være gravid hadde ikke streifet meg før jeg oppdaget at jeg hadde melk i puppene. Jeg testet positivt samme ettermiddag. Dette hadde aldri skjedd før, og kun en gang etterpå, men de sier jo at det skal mindre ting når man har født før.

Andre gang ble jeg kjempekvalm, og fikk sterke smerter i korsryggen en uke før IKM. Ikke planlagt denne gangen heller. Ventet med å teste til 2 dager etter IKM, og den var positiv.

Denne gangen var det planlagt. Allerede noen dager etter EL kom kvalmen, og jeg brakk meg flere morgener på rad.

På ferie i Spania noen dager senere, ble jeg kjempebilsyk, jeg som aldri pleier å bli bilsyk.

Den siste gangen var jeg mer usikker. For kvalmen kunne jo ha kommet av noe annet, men de to første gangene var jeg sikker på at jeg var gravid, og det var jeg jo. Men det er forskjell på folk, da...

Jeg er i min 7. uke nå, og har vært slått ut av kvalme i to uker allerede, så 8. uke er i allefall helt på jordet!

Testet positivt 5 dager før IKM:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...