denise Skrevet 6. juli 2009 #1 Skrevet 6. juli 2009 Noen vernepleiere her som jobber på sykehjem. Hvordan er evt deres rolle ifht sykepleiere, tenker på da ansvar og medisinering. Skal nå ta viderutdanning innen geriatri. Jobber idag på en omsorgsbolig, men har litt lyst å jobbe med eldre.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2009 #2 Skrevet 18. juli 2009 Jeg er selv sykepleier og synes det er positivt for miljøet med flere yrkesgrupper. Da jeg jobbet i akuttpsykiatrien ble en vernepleier diskriminert, slik jeg ser det, hun fikk ikke likt ansvar som sykepleierne, fikk ikke dele ut medisiner og andre oppgaver. Jeg fikk aldri med med grunnen til det. Du bør nok undersøke hva slags oppgaver og roller du kan få på de aktuelle stedene før du søker.
Karoline's*mamma Skrevet 3. august 2009 #3 Skrevet 3. august 2009 Er vernepleier og har jobba på sjukeheim. Der fekk eg medisinere, men det måtte alltid vere sjukepleiar på bakvakt i tillegg til meg. Dette er eit veldig omstridt tema, og FO har hatt mange saker om dette. Veit det er ein kommune som godtar at vernepleier har det fulle ansvaret på vakt-dvs ikkje bakvakt i tillegg. Du bør sjekke med FO, dersom du er organisert der. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå