pytten Skrevet 6. juli 2009 #1 Skrevet 6. juli 2009 Jeg har vært babysyk siden 2005 og føler at det virkelig er på tide å starte prøvingen. Sambo er heldigvis også klar Men blir man noen gang heeelt klar? jeg starter i et nytt vikariat i september. Har kontrakt frem til november 2010. Det vi planlegger er å prøve i månedene desember 2009 - mai2010, slik at jeg kommer godt inn i jobben før en evt graviditet... og allikevel har jobb størsteparten eller hele tiden før evt fødsel... Jeg gleder meg så utrolig masse til å prøve! men tenker samtidig på den nye sjefen som har ansatt meg i et svangerskapsvikariat... kanskje hun ender opp med å måtte ansette enda en person i svangerskapsvikariatet til svangerskapsvikaren Hva synes dere? er det greit å være ego på dette området? Jeg synes nå det...
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 6. juli 2009 #2 Skrevet 6. juli 2009 Syns ikke du skal tenke på om du er sleip mht jobben.. Gjør det du tenker.. lykke til med prøvingen..
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 6. juli 2009 #3 Skrevet 6. juli 2009 Tja.. Er vel ikke noen drømmesituasjon du setter den nye sjefen i nei. Men samtidig om man ikke har noen fast jobb må man jo nesten gjøre det på denne måten. Må jo nesten få jobbe litt inder svangerskapet slik at man får litt å leve av når babyen kommer. Har selv akkurat begynt i ny jobb, og ser nå ut til at jeg er gravid. Så vi er nok flere som "utnytter" arbeidsgiver litt. Synes du skal glede deg over prøvingen. Men ville kanskje ikke fortalt sjefen at det var planlagt når du forteller at du er blitt gravid... Det skjer jo "uhell" og det kan de jo ikke si noe på akkurat
Gjest Skrevet 6. juli 2009 #4 Skrevet 6. juli 2009 Nei, korfor er du sleip? Det er ei ærleg sak å villa ha born. Eg har akkurat fått fast jobb, så no må dei skaffa ein vikar for meg... føler meg veldig lite sleip. Tvert i mot føler eg at eg gjer ein jobb for samfunnet ved å få ein unge! klapp deg sjølv på skuldera og sett i gong med prøvinga, du!
Sjokolademonster Skrevet 6. juli 2009 #5 Skrevet 6. juli 2009 Hadde ikke brydd meg.. En arbeidsgiver er vant til at folk kommer og går, slik er livet. Dersom han/hun reagerer fordi det er planlagt, er det jo noe galt med vedkommende.. Alle har jo rett på permisjon ved fødsel, uansett om man er fast ansatt eller ikke. Arbeidsgiver betaler vel ikke for deg, det er det vel staten som gjør? Dem trenger vel bare å finne en ny? Det går sikkert bra i dagens samfunn! Noen får jo vikariater selv om de er 5 mnd på vei, og da vet jo arbeidsgiveren at vedkommende blir bare litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå