Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin om 13 dager. I går kl 16, altså for 28 timer siden begynte jeg å få rier, de var da med 10 min mellomrom ca. Kl 23 var det 5 min mellom, så vi reiste på sykehuset. Tok ctg som viste at babyen var stresset, hadde da regelmessige rier, men 1 cm åpning... kl 03 reiste vi hjem igjen, fortsatt med 5 min mellom riene. I dag kl 11 dro vi på sykehuset igjen, da det var 2 min mellom riene. De tok ny ctg som viste at riene både var tette nok og lange nok, men fortsatt ikke noe åpning. Så det endte da med at jeg reiste hjem igjen, med 2 min mellom riene, som jeg fortsatt har. Jeg fikk i går med meg 2 pinex forte for å sove, mn har enda ikke sovet noe, så nå er jeg temmelig trøtt og klar. Skal jeg seriøst fortsette å gå sånn her? Det kan vel ikke være bra for babyen i lengden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff! Stakkars deg! Er underveis med førstemann og kan lite om dette. Men jeg tenker at du må jo slippe å bli fullstendig utslitt!

Krysser fingrene for deg - kanskje du kan ringe til sykehuset og fortelle hvordan du har det, (som feks at det ikke har blitt noe søvn på deg) og be om at de vurderer deg igjen?

Skrevet

Uff hørtes ikke noe kjekt ut... Kanskje ta turen igjen i kveld eller i morgen å se om du har fått mere åpning.. Ellers kan du jo be om akupunktur for å få åpning.. Det gjorde søsteren min, mens hun låg på føden fikk hun først en gang, det hjalp lite, så sette de nåler igjen og da gikk det fort gitt.. Så hun anbefaler akupunktur for å få åpning:D

Lykke til..

Skrevet

En vennine av meg hadde det slik som du, men riene var med 10 min mellomrom, og ikke regelmessige. Hun kom inn med 1 cm, ble sendt hjem, og da hun kom dagen etter ville de gi henne morfin for å sove på. De sjekket henne bare for morroskyld og da hadde hun 9 cm.... Klar til å presse på bare noen minutter.... Det er jo litt risikablet å være hjemme med så tette rier vel? Jeg ville absolutt krevd å få ligge inne, for plutselig kan jo ting få fart på seg... Evt få noe å sove på mens du blir godt passet på!!!

Du får understreke at du er bekymret for babyen som virker stresset!

Skrevet

Jeg hadde seriøst reist på sykehuset og nektet å bli sendt hjem igjen før jeg hadde babyen hos meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...