ღhælgelainnღ Skrevet 6. juli 2009 #1 Skrevet 6. juli 2009 til helga drar vi på ferie og skal kjøre nordover. Starter tidlig om morran og regner med å ha noen lengre stopp underveis for å spise og strekke litt på beina. Skal kjøre totalt 80 mil og kommer frem i løpet av kvelden. Har kjørt denne turen flere ganger tidligere og unga blir ganske så lei etterhvert. Trenger derfor noen gode tips på hvordan vi kan underholde dem og få tida til å gå litt raskere. Vi lånte dvd i fjor sommer, men da ble minste frøkna bilsyk og spydde etter en kort stund. Vi har også pleid å pakke inn noen små overraskelser til dem som de kan få underveis. Ellers har de med seg hver sin sekk med forskjellige leker, bøker, blad osv. Noe mer som kan være gøy å underholde dem med?
Blue Lady Skrevet 6. juli 2009 #2 Skrevet 6. juli 2009 hvor gamle er barna? Vi skal kjøre Tromsø - Sogn -Kristiansand - Tromsø i sommer. DVD spilleren redder oss ) Og så har vi masse barnemusikk, bøker til barna, små biler ol. Dyner og puter slik at de sover komfortabelt. Kjeks ol, ja det smuler, men det er enkelt å støvsuge vekk ( imotsetning til boller ) Anti-søle kopper med vann. Av og til setter jeg meg bak sammen med barna for å kose, underholde litt og megle. Mine er 2 og 4 år
prekæs Skrevet 6. juli 2009 #3 Skrevet 6. juli 2009 Min 3 åring har ipod med ferdig innleste eventyr, barnesanger og annen musikk han liker. Ferdig innleste eventyr låner du på biblioteket og kopierer over. Gode øreklokker er en nødvendighet og sørg for at det ikke blir for høy lyd. Selv har vi også ferdig innleste romaner vi hører på bilens cd spiller. Genialt for lange, trøtte veier. Har også dvd, men tror faktisk at ipoden er vel så populær.
ღhælgelainnღ Skrevet 6. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 6. juli 2009 Den minste er 3 år og eldstemann er 6 år. Jeg tror nok ikke hun har tålmodighet til å sitte og høre på eventyr på en ipod. Vi pleier å laste ned masse barnesanger som vi spiller underveis. Ellers pleier jeg også å sette meg i baksetet med hun minste og så får eldstemann sitte i barnesetet sitt foran. Da blir det som regel mye roligere og vi sitter og koser oss og leker i baksetet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå