Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Dessverre lyktes jeg ikke med mitt 5. forsøk hos Stork. Jeg fikk mensen i helgen, og har testet negativt. Denne gangen taklet jeg det mye bedre enn forrige gang. Nå er jeg mere sint enn lei meg - selvfølgelig er jeg også litt mentalt sliten.

Jeg kommer nå til å prøve IVF hos Nordica, men står over i alle fall en måned så jeg får en god og ladende ferie. Har fire deilige ferieuke å se fram til fra neste mandag:-)

Jeg har mange spørsmål rundt IVF:

*Jeg må bytte klinikk, heter klinikken i København Nordica fortsatt? Hvis ikke hva heter den da?

* Hva trenger klinikken av tester og prøver for at jeg skal kunne starte opp hos dem?

*Når begynner dere med medisinering før forsøket? I samme syklus? I så fall hvilken dag?

*Hvilke medisiner/ sprøyter tar dere? (Har behov for å se for meg omfanget her da dette er helt nytt for meg)

*Sender Nordica reseptene eller får man dem av gynekolog i Norge?

*Hva koster medisinene ca?

Det var mange spørsmål, det dukker sikkert flere opp etterhvert.

Jeg vil være litt forberedt før jeg ta ferie:-) Håper på svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke svar på spørsmålene dine, men jeg ville ønske deg lykke til med IVF :o)

Skrevet

Hei!

jeg skal i gang med mitt andre ivf forsøk, etter mange inseminationsforsøk både hos stork og nordica (Copenhagen Fertility Center ([email protected]))

Dersom du ikke har det bør du skaffe deg en gynekolog i nærheten av der du bor. Anbefaler en med avtale (blir billigere) og med henvisning fra fastlegen, da det fort kan bli mange besøk.

Jeg anbefaler deg at du leser på hjemmesidene til Nordica, og spesielt det som står om ivf og deretter sender dem mail med de spørsmål du har, de opererer med ulike Ivf metoder.

Jeg har fått reseptene tilsendt pr post fra nordica. De kan fint hentes ut i Norge. Lurer samtidig på om noen av dere har erfaring med å hente ut IVF medisinene i Sverige, med resept fra Danmark?

Jeg kjøpte en pakke på 3 ivf forsøk på Nordica, ble over 40000,-. i tillegg medsiner på ca 10000,-. I tilegg kommer selvfølgelig reisen tur retur og opphold. Prisen på medisinene avhenger av hvor stor dose hormoner du skal ta.

Håper dette var svar på noen av spørsmålene dine.

Lykke til!

Skrevet

-Heter Copenhagen Fertility Center, visstnok, men de har nå fremdeles nordica.org-hjemmesidene.

-Du behøver testing for HIV, Hep B + C (og de klaget på at jeg ikke hadde fått en ekstratest på Hep B siden jeg er vaksinert mot det). Husker ikke om de også forlangte Rubella.

-De sender resept, men du kan også få disse av gynekolog/fastlege (om du har en fleksibel en) i Norge dersom det haster. I følge apoteket jeg har brukt mest er de ikke forpliktet til å utlevere medisin mot resepter på fax fra Danmark, selv om hun trodde det skulle la seg ordne - så jeg fikk et par resepter utskrevet av fastlegen når Nordica plutselig gav beskjed om å ta et preparat de ikke hadde nevnt tidligere etc.

De har vel tre ulike IVF-regimer tror jeg; lang, kort og lavstimulering. Du er neppe aktuell for lavstimulering om du er 40, dr Lindenberg var i hvert fall opptatt av å presisere at jeg var velegnet fordi jeg var under tredve. De ulike regimene står grundig beskrevet i et .pdf-dokument på hjemmesiden, og prisene på medisiner finner du på felleskatalogen.no

Mitt regime er som nevnt neppe det samme du vil få, men jeg tok pergotime-tabletter noen dager uti naturlig syklus, deretter Gonal-F som sprøyte en gang daglig i en ukes tid og i tillegg Orgalutran-sprøyte de siste dagene. Hadde egguttak fjorten dager ut i syklus og innsett to dager senere. Husker ikke nå hva vi brukte på medisiner (men har skrevet det i et innlegg her tidligere), vil anslå rundt 5-6000. I tillegg kommer scanning hos gynekolog, anbefaler som andre her at du skaffer henvisning til en med offentlig avtale. Jeg hadde 3-4 scanninger.

Masse lykke til - for vår del var ivf veldig effektivt. =)

Skrevet

Hei Sofia!

Så synd det ikke ble positive resultater hos deg heller!

Jeg hadde større reaksjon denne gang enn sist. Sist var det bar f**, og så begynte jeg å tenke på nytt forsøk. Nå ble jeg lei meg, sur og sint.

Har også vurdert litt frem og tilbake om jeg skal starte rett på IVF, eller om jeg skal prøve en gang til med litt hormoner og også prednisolon. Har bare 2 forsøk bak meg etter at jeg er rett medisinert for stoffskiftet. Skal ta en tlf til gynekologen først og diskutere dette med henne. Regner med at jeg ikke starter på nytt forsøk før i sept. Jeg reiser til syden om 1.5 uke, og det blir så kort tid å gjøre på når jeg kommer tilbake. Kroppen trenger sikkert en pause også. Det er jo en sterk psykisk påkjenning også. Må vel også høre med bankmannen om litt penger....

Ta deg noen uker ferie nå, så kommer vi sterk tilbake:-)

Lykke til!,(jeg kommer sikkert til å spørre deg om råd etterhvert!)

Skrevet

Takk alle sammen for gode svar og lykkønskninger! Jeg har vært i kontakt med klinikken i dag, og har også bestilt time hos gynekolog her i Norge. Jeg vil ordne noe av det praktiske før jeg tar ferie. Jeg tror også at kroppen og ikke minst hodet trenger litt hvile en liten stund nå:-)

Håpefull38 -bare spør du, vi får hjelpe hverandre og dele den informasjonen og de erfaringene vi har framover!

Skrevet

Hei Sofia 40 og Håpefull 38!

Da blir vi i alle fall tre som starter med IVF snart. Jeg har seks mislykkede ins.forsøk bak meg nå, og har fått mer enn nok av nedturer. Så nå går jeg for en trippel IVF. Håper å komme igang så snart som mulig (august?).

Tror jeg har klart å skaffe meg lege i dag, neste hinder er å skaffe penger.

Håper vi kan støtte hverandre fremover!

Skrevet

Hei bumpi de bump!

Så kjedelig at det ikke ble positive resultater på deg heller! Ventet spent på å høre!

Skal se om jeg får tak i gynekologen i dag. Håper hun ikke har tatt ferie enda. Har vært et par vikarer for henne som jeg har helt utrolige opplevelser med!! Hun ene er veldig hyggelig og gjør alt for å hjelpe, men snakker veldig dårlig norsk. Du må ha veldig god tid, snakke veeeldig sakte, vente til hun har gjentatt og forstått sp.mål. Det går ikke å spørre mye der, det blir det bare mange komiske situasjoner av. Hun andre er det verste mennesket jeg har vært borti på tlf!!! Overhodet ikke interessert i å hjelpe. Jeg eksploderte da jeg snakket med henne sist. Så jeg kommer i hvert fall til å avtale med den faste gynekologen, eller evt vente til hun er tilbake. Er spent!! Tror nok jeg prøver inseminasjon en gang til, hvis jeg får hormoner og prednisolon.

Vi får støtte hverandre fremover. Greit å være flere som står sammen:-)

Skrevet

Da blir det ikke nytt forsøk på meg før i begynnelsen av september. Gynekologen var selvfølgelig på ferie, så jeg traff på en av de to som jeg skrev om i forrige innlegg. Hun jeg vanligvis er hos er tilbake 20. juli, jeg drar til Hellas 18. så da blir det en pause i sommer. Kanskje like greit. Jeg får kontakte henne når jeg kommer hjem og planlegge hva som skal skje videre.

Skrevet

Det var leit å høre at det ikke lyktes nå bumpi de bump. Jeg har tenkt på deg, og krysset fingrene! Vi får støtte hverandre framover alle sammen og ikke gi oss. Vi skal klare det:-)

Jeg må bytte klinikk -til Nordica. Har fått time til samtale med lege der om ti dager, og er også i gang hos gynekolog. Dermed er forhåpentligvis mye av det formelle klart før jeg tar ferie slik at jeg kan starte opp til høsten igjen. Det skal bli godt å lade batteriene først med en skikkelig god ferie. Reiser en uke til Riga med en venninne, skal ellers to uker til Trondheim, familie og venner der -så det blir en veldig bra (og rimelig selvfølgelig i år -her må det tenkes budsjett) ferie tror jeg. Skal nyte litt vin og kaffe også - og ikke minst slappe av og drømme om en nær framtid med barn:-)

Skrevet

Vi gir oss ikke:-)

Så bra at du har fått starta på prosessen! Må du møte til samtale i danmark, eller er det telefonsamtale? Går du for pakke på 3 ivf- behandlinger?

Skrevet

Det virker som om jeg kan ta samtalen med legen på telefon; jeg har fått en dato/tid jeg skal ringe dem på. Ellers tar gynekolog alt av prøver (hormonverdier ol).

Jeg tar nok en pakke på 3 ivf- behandlinger. Jeg har mange spørsmål, men de tenker jeg å stille legen samt at jeg vil lese informasjonen på nettsidene deres.

Jeg vet foreløbig svært lite om dette selv:-)

Skrevet

Så hyggelig at dere har tenkt på meg : )

Jeg måtte vente til tirsdag kveld (dag 18) før jeg visste noe helt sikkert. Hadde jo et ørlite håp frem til det, selv om jeg testet negativt på morgenen.

Jeg vet heller ikke så mye om IVF. Tenker jeg får ta en ting om gangen og det første på agandaen nå som lege ser ut til å være på plass, er å skaffe penger. Det ser ut som kan bli litt trøblete, men det MÅ jo ordne seg.

Og deretter: Få kjøreplan fra klinikken. Har dere bestemt dere for klinikk? For meg ser det ut som om Nordica er rimeligst? (Tenker på 3-pakk). Kanskje er det andre ting dere vektlegger enn pris?

Skrevet

Jeg har bestemt meg for Nordica, eller Copenhagen fertility center. Det er vel mest fordi de er i København og fordi jeg ser mange her bruker dem, så da virker det litt trygt. Har ikke sjekket flere klinikker, så vet ikke hvordan prisene er andre steder. Nettsidene til Copenhagen Fertility center er også gode og tillitvekkende i forhold til praktisk informasjon. Det er mange valg å ta!

Lykke til framover:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...