mednr5imagen Skrevet 6. juli 2009 #1 Skrevet 6. juli 2009 Hvor mange husmødre er opptatt av interiør? Hvilke stil/farger har du i hjemmet ditt, og hva gjør du for å gjøre et hjem til et hjem?
erteposen + 4 Skrevet 6. juli 2009 #2 Skrevet 6. juli 2009 Ting jeg har arva fra bestemor gir meg hjemmefølelse, sammen med bøkene mine og platespilleren min:) Min mann er svært opptatt av interiør og design, og jobber delevis med det. Jeg vil tro at vi har det en kaller en eklektisk stil, og vi blander gammelt, vintage, klassisk design og billige IKEA møber (er avhengig av Billy bokhyller).
mamma mitt Skrevet 6. juli 2009 #3 Skrevet 6. juli 2009 Hm ganske shabby huset er ikke gjort noe med utenom 1 barnerom kjøkken fra 50 tallet, do og bad + stue tror jeg er tapesert omigjen på 70 tallet.Var det godt nok til de som bodde her før er det godt nok til oss og. Vi har drenert rundt huset på utsiden, bygd altan, skiftet vinduer, kjøpt minigraver slått hull i kjellerveggen gravd ut masser og støpt nytt gulv har fyrkjele som gir vannbåren varme til gulv og varmt vann. Har kjøpt naust, båt, bil men lever i mange sitt syn en rønne. Familien er oppgitt, men vi har hverandre :-) Nå er det kun oppussing innvendig som gjennstår men det er tomt for penger, årets skattepenger, feriepenger overtid går rett til romindeling i kjelleren så tar vi litt etter litt. Har bodd her i 7 år i november. Bruker lite penger på ting til huset som møbler sniker til oss noe brukt når søsken bytter ut (godt nok til oss). Bruker lite til klær sparer alt mellom 3000 og 5000 i mnd så bruker vi det på hus når det er blitt litt:-) Men en dag skal jeg få min stil her og lage det koselig, det blir kjekt hvordan min stil er tror jeg at jeg vil finne ut etter hvert :-)
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 6. juli 2009 #4 Skrevet 6. juli 2009 Vi bor i en minimalists verste mareritt Stuen er okerfarget med sorte skinnmøbler, mørke tremøbler etc,- lysestaker sundt omkirng på vegger,- værskalle over døren, masse ting og tang fra drager og fantasy til Haida indianske treskjæringer og PinHead-figurer.... I vår grønne mellomgang har vi både våpenvegg ( sverd etc) og en utstoppet ravn på en værskalle og rot.... H R Giger-bilder er på forskjellige vegger rundtom... Kort sagt, litt spesielt Men gjennomført og ikke for gothic. Ikke Tacky heller faktisk Minime har sjakkrutete gulv, gule og mørkrosa vegger, malerier på en av dem, blå møbler,- alice in wonderland feel på rommet sitt. Og elsker det. Sånn siden dere spør. Interiørarkitekter hadde dødd her inne Har mange venner og bekjente som roser hjemmet vårt opp i skyene,for de slapper sånn av her. Og det er hjem for meg
MღM Skrevet 6. juli 2009 #5 Skrevet 6. juli 2009 Vi har en litt gammeldags stil, men blander egentlig alt mulig. Har kjøpt veldig lite møbler, det vi har er "funn" som vi har hentet fra her og der. Har også arvet en del møbler som skuvsenger og gamle bord. Ellers går det meste i lyst - veggene og noen av møblene er hvitmalt, ellers går det mye i naturfarger. Møblene er alt fra virkelig gammelt, 50-60-talls til ting kjøpt i dag. Jeg er veldig glad i interiør og leser mye blander og kikker litt i de få gode butikkene vi har her. Kjøper litt småting nå og da for å sette prikken over i'en. Har mange drømmer og ideer om hvordan alt skal bli til slutt, men stort sett er jeg veldig fornøyd med hvordan det er nå og trives godt hjemme. Hagen er det neste store prosjektet, men den tar nok litt lenger tid en oppussingen inne
mednr5imagen Skrevet 6. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 6. juli 2009 artig å høre hvor forskjellig stiler man har! og enda mere artig å høre at det ikke er bare jeg som sitter i et halvferdig hus! Selv har jeg sittet dag ut og dag inn og nilest NIB (norskeinteriorblogger.blogspot) Og blogget en del selv. Men nå er jeg så lei det- ser så altfor mange perfekte hjem, og blir litt irritert for at jeg ikke kan få det slik som de Etterhvert har jeg også blitt mere bevisst på hva som gjør et hjem til et hjem, og at alt ikke bør være så perfekt. Men stilen min har jeg funnet, og prøver å gjennomføre den litt etter litt.. Tror det er en god ting å bo seg til og ikke få alt nytt på en gang jeg...ser så mange Bohus katalog hjem, gir ikke meg noe hjemmefølelse iallefall HI
Ladybug~N&E Skrevet 6. juli 2009 #7 Skrevet 6. juli 2009 tja... stil og stil fru blom.... alle rommene i hele huset(med unntak av kjøkkenet og lille doen) står til hverandre. hvite lister og dører og alle vegger har en beigetone. fra lys antikk til litt mørkere nevada. jeg liker og har myke sittemøbler, puter, lette, lyse gardiner, pledd, telys, grønne planter, kurvmøbler i mørk brunt, flosstepper, detaljer i grønt, lilla og hvitt. lyst, lunt og hjemmekoselig vil jeg si, men om stilen har noe navn vet jeg ikke;) barnerommene er også beige men er innredet med fargerike tepper, gardiner, store fargerike leker, hvite møbler, bøker o.l. (dvs. største sitt rom er i ferd med å bli knallblått (arg..!!) fordi alt skal helst være blått. men det er han sitt rom og det er viktgere for meg at han trives i rommet enn at det skal matche resten av huset) jeg styrer og ordner stort sett hver dag med å få det slik jeg vil. i dag har jeg pusset ned og halvveis malt kjøkkeninnredningen hvit. veggene er røde men skal bli dust grønnbeige. når det er gjort så tror jeg at jeg vil være fornøyd men jeg vet at jeg alltid vil finne på noe annet jeg ikke er helt fornøyd med. f.eks den lille doen. ja rommet altså... det er gult. knall gult. trangt... fysj! også er det kjelleren da....... men det er en annen historie for der finnes det ingenting enda;)
erteposen + 4 Skrevet 6. juli 2009 #8 Skrevet 6. juli 2009 Nesten alle de norske interiør bloggene ser kliss like ut!!!! Alt er kvitt med søte innslag. Får fnatt:)
mednr5imagen Skrevet 7. juli 2009 Forfatter #9 Skrevet 7. juli 2009 Høres koselig og varmt ut! jeg begynte å kjøpe inn en del hvitt (hvitt stuebord, hvit stor hylle, hvir kjøkkeninnredning ogsv, men så fort hvor kaldt det ble.. I dag er jeg glad jeg ikke valgte hvit ektorp sofa også Sper på med jordfarger og flosstepper, ønsker meg skikkelig spisestuemøbler i værbitt eik fra Slettvold...Drømmen! Også har jeg et par gamle trekasser med stempel "oslo nitrogenfabrik) Der har jeg interiørblader og i den andre ved Så her er jeg i ferd med å snu litt om på stilen, men alt jeg kjøper av duker, potter osv blir merkelig nok alltid kjøpt i hvitt. Tror jeg har en litt sånn "home and cottage" stil..om dere har sett den butikken
Gumman :-) Skrevet 7. juli 2009 #10 Skrevet 7. juli 2009 Hos oss går veggene i ulike toner fra eggehvit til caffe latte, gulvene er i eik. Bord, skap og kommoder er i massiv eik, med unntak av TV-bord og en kommode til DVDene som er hvit høyglans. Grå sofaer med masse puter i, spisestuestolene er i svært mørkt brunt skinn. Gulvteppene er i svart og gråtoner, det samme gjelder gradinene. Det meste av nips er i "black design-stil" (ligner litt på smijern). Sorte blomsterkrukker og masse grønne planter rundt om kring for å gi liv og varme. Tar igjen det grønne i duker o.l. også, samt i en stor godstol! Og så masse små lamper rundt omkring, og selvfølgelig masse stearinlys!!!!! På soverommene er det samme fargetoner på vegg og gulv, men med ulike farger på tilbehøret på de ulike rommene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå