snuppelura-jente10 Skrevet 6. juli 2009 #1 Skrevet 6. juli 2009 Nok et ul spørsmål. Hadde egentlig bestemt meg for ikke å ta tidlig ul, dette pga at jeg ikke vil ha noe valg om abort. Men så snakket jeg med en venninne nå og hun sa at fra uke 5 kunne man se hjerteslag og om man så det var det ganske sikkert at det ikke ble sa/ma, stemmer dette? Og hvor tidlig kan man se hjerteslag på ul?? Om jeg kan senke skuldrene såpass tidlig vil jeg gjerne det. Vil fortelle hele verden at jeg er gravid:-)
Silje med marsgull i magen<3 Skrevet 6. juli 2009 #2 Skrevet 6. juli 2009 Jeg så hjerteslag ved forrige svangerskap når jeg var 5+2, men du skal være bra heldig for å se noe så tidlig. Ville nok heller venta til rundt uke 7. Tenk så fælt om du drar på UL, ikke ser hjerteslag, også blir du dødsbekymra, uten grunn. Kan jo hende du bare er for tidlig ute til å se noe, at hjertet ikke har begynt å slå enda. Jeg så som sagt hjerteslap ved forrige svangerskap, men mistet alikevel. Sier ikke dette for å skremme deg, da det ikke skjer ofte, men vær klar over at å se hjerteslag ikke kan tas som et helt sikkert tegn på at svangerskapet går bra. Jeg er 5+6 i dag, var på sist ul 4+6, da så vi en plommesekk på 0.89cm. Første ul min var jeg 3+6, da så vi kun en fostersekk på 1mm.
MissG Skrevet 6. juli 2009 #3 Skrevet 6. juli 2009 Jeg var på tidlig ul i dag 6+4 og så embryoet på 0,79 cm med hjerteslag. Gyn sa at det er 90 % sjanse for at det overlever når man har sett hjerteslag. Han sa forøvrig også at han ville ha ventet til uke 12 med å fortelle om graviditeten.
snuppelura-jente10 Skrevet 6. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 6. juli 2009 Tusen, tusen takk for svar. Da tror jeg nok at jeg tar en UL i uke 7 og så vente til uke 18. Må nesten få det helt bekreftet at jeg er gravid. Har ingen symptomer så hadde vært godt å se hjerte slå. Lykke til jenter!
b77h Skrevet 6. juli 2009 #5 Skrevet 6. juli 2009 Hei Jeg var på Ul da jeg var 7+0, og vi så hjerteslag da + den var 9mm. Var der pga ivf-forsøk, og da er det vanlig med UL så tidlig. De anbefaler jo uke 7 der, så jeg tenker at det er nok en grunn til at det ikke er tidligere. At da er man litt mer "sikker" på at det har kommet i gang som det skal. Og ja, det var en enorm lettelse å se at det var liv der inne. Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå