Gå til innhold

April: Aprilbaby


Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09

Anbefalte innlegg

Jeg er så nyskjerrig, men skjønner godt om du ikke vil ha navnet klistra over hele internettet, altså. Men kan jeg spørre hva slags navn lillesøster har fått? :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan du godt spørre om :-) Jeg holder en litt mer anonym profil inne på Skravle enn jeg gjør her "hjemme" :-)

Hun heter Emilie :-) Skjønner godt du lurer....Det stod jo mellom Matilde og Emilie (nesten dine barn). Da vi ble litt kjent med henne i løpet av de første døgnene var det ingen tvil om at det var en Emilie vi hadde fått. Kjenner litt til ei Matilde fra før og hun er en vilter liten frøken full av energi. Jenta vå ser ut til å være en rolig og smilende baby som passet godt til navnet Emilie. Også passet det best til storebror sitt navn. Men liker fortsatt Matilde veldig godt altså :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så søtt da :o) Var så nyskjerrig, for med Magnus fra før kan man liksom gå i så mange retninger; enten i den litt "nostalgiske" som du har valgt (er i alle fall det jeg assosierer det med) eller til mer typiske norske navn ala Ingrid og liknende. Liker veldig godt Magnus selv, sjokkerende nok, haha ;o)

 

Matilden min var rolig som baby, men nå er hun den reneste Pippi blitt :oD, så bare vent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg nyter det mens det varer.. I dag sov vi til....ja, hold deg fast...11.30 begge to. Det skulle gubben visst. Har ikke sovet så lenge siden jeg var partyungdom jeg :) Så nå er vi utvilte og klare for en ny (halv?) dag! Regner med tempoet øker noe etterhvert ja. Hadde blitt bekymret om hun forble fornøyd med å ligge på ryggen og dunke i babygymmen i årene fremover.

Vi synes navnet passet til Magnus også fordi de klinger litt likt på en måte. begge er liksom bløte i uttalen, uten skarpe lyder...øh...mon tro om du skjønner noe av dette vaset...Håper det ikke er noen lingvister her inne :-/ Navnet Ingrid et et navn jeg har hatt lyst å bruke i mange år, men så endte det slik at svigerinna mi heter det og da ble det litt dumt og måtte skrinlegges... Ser ut til å ha lik smak når det kommer til nvan vi. Hvorfor valgte dere som dere gjorde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg skjønner akkurat hva du mener med "myke" navn :oD Er mest tilhenger av dem jeg også, sikkert fordi det er mest babyaktig - mykt og søtt og deilig, hehe. Nevøen min som har både R, S og T i navnet sitt og attpåtil i en rekkefølge som gjør at man formelig spytter ut navnet (uff det hørtes fælt ut, navnet er helt ok altså, men langt fra min stil) - det klarer ikke jeg på navn jeg skal uttale mange ganger om dagen ;oD

 

Matilde hadde ikke vi tenkt å bruke i utgangspunket - Ø syns det hørtes "rosa og tegneserieaktig" (?) ut. Men da hun kom ut passet ingen av de vi hadde tenkt på (ikke überfavorittene mine, men de vi var sånn noenlunde enige om; Thea, Silje, Maren/Mari/Marie og noen til som jeg ikke husker lenger) og etter noen dager var det plutselig Matilde likevel.

 

Emil var kjempevanskelig - jeg syns knapt det finnes fine guttenavn som ikke er "oppbrukt" lenger. I tillegg skulle jeg jo være enig med Ø også, og det er ikek barebare. Satt til slutt igjen med Einar (oppkalling, men jeg klarte bare ikke bruke det), Aksel, Emil (joda oppbrukt nok det forsåvidt, siden det lå på 7. plass i Rogaland i fjor) og Even (litt oppkalling etter Ø siden det har samme betydning). Da ble det det mykeste alternativet ;o)

 

Skulle vi slumpe til å få ei jente til "må" det bli Ellinor, Anna eller Leonora (vet ikke helt hvorfor jeg liker det siste så godt, men det er litt oppkalling etter en oldefar som het Leonard, litt fordi det er spesielt og så syns jeg det passer med Matilde) tror jeg. Skulle det bli en gutt blir det hodekverning uten like for det er jo umulig. Mulig en Magnus? ;o) Uten at jg har diskutert det med Ø, for flere unger, det skal vi jo IKKE ha, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...