Gå til innhold

Heisann alle Mars 10-ere


Romle 08

Anbefalte innlegg

Da melder jeg meg inn også:-)

 

Dette er min første graviditet, og jeg ble gravid på første forsøk. Hadde regnet med å måtte vente litt før "det satt", men det ville ikke kroppen ha noe av. Passer egentig bra, da jeg er en utålmodig sjel:-), men allikevel føler jeg at jeg burde ha planlagt bedre, vært mer forbredt osv. Det er kanskje ganske vanlig å føle det sånn???

 

Kjenner at kroppen min er i gang med noe nytt. Stikk i magen (og da blir jeg alltid like redd for at noe skal være galt), ømme bryster, trøtt herfra til evigheten og noen humørsvingninger av en annen verden... artig:-)

 

Jeg ser at flere av dere her inne har bestilt UL allerede og har kanskje vært hos lege også??? Når er det vanslig at man kontakter lege? Jeg tenkte at det kunne jeg gjøre i august, siden formen er fin osv... Hva tenker dere?

 

Gratulerer til dere i klubben og lykke til med svangerskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og gratulerer så masse!

Dette er første gang for meg også, men måtte nok prøve litt mer enn deg før den satt:) Jeg føler vi har planlagt dette en stund, men nå som det har skjedd føler jeg meg overhodet ikke forberedt! Men jeg regner med at en blir tryggere utover i graviditeten, og når ungen endelig kommer så tror jeg en nesten bare må prøve og feile litt:)

Heldigvis kan en iallefall be om råd på denne siden!

 

Jeg er 6+2 uker på veg, og har time hos legen i uke 8 og time hos jordmor i uke 13. Ellers hadde jeg tenkt til å bestille UL i uke 9. Skal til utlandet på ferie så vil gjerne se at alt (forhåpentligvis!) er i orden før vi drar.

Men om alt føles normalt så er det ikke nødvendig å være hos legen før rundt uke 12 tror jeg, og UL får du rundt uke 18. Det er vel det at de fleste av oss er så utålmodige!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer med "full pott" på første forsøk!!! :D Noen har mere flaks enn andre ;)

Som andregangs mamma, kan jeg berolige deg med at forberedt blir man aldri :D Joa, man kan forberede de praktiske tingene, men det er også det. Alle svangerskap, fødsler og resultat er så veldig forskjellige fra person til person, at det går nesten ikke an å være "forberedt". Det eneste jeg har bestemt meg for ved denne graviditeten, er å forberede meg litt mere på det som kommer ETTERPÅ. Da jeg fikk jentungen for 7 år siden, hadde jeg liksom bare fokusert på graviditet og fødsel, så da jeg kom hjem å skulle begynne hverdagen var liksom alt skummelt! (Det gikk veldig bra asså!!! Man får bare litt prestasjonsangst fra tid til annen...) Føler liksom at jeg begynner litt "på nytt" jeg også, siden det er såpass lenge siden sist. Skrekkblandet fryd... Man både gleder og gruere seg på samme tid... ;)

Angående legebesøk, så har jeg fått time 30.juli. Tror det er vanlig å ringe når man har testet positivt, så setter de opp en time for deg de synes passer med hvor mange uker du er. Men jeg TROR det vanligste er å ha første kontroll ca. rundt uke 8, og ultralyd ca. uke 16-18.

 

Ønsker deg og alle andre blivende Lykke Til! Flott med slike sider der man kan utveksle erfaringer :) Man blir aldri utlært!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2000 og 2008 fra før, og får tredjemann nå i 2010 (hvis alt går bra, bank i bordet). Du som er andregangsmamma, og føler du begynner på nytt - ja, det gjør du, men du kommer til å ha sååå mye mer roen denne gangen - det hadde ihvertfall jeg! Helt utrolig hvor avslappet jeg har vært denne gangen - det er både det at det er nummer to, og det at jeg er eldre og klokere. Første fikk jeg da jeg nettopp hadde fylt 20, det er ganske tidlig, og det var mye tryggere å få nummer to. Håper ikke det blir så avslappende med nummer tre at han/ hun blir fullstendig ignorert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...