Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #1 Skrevet 6. juli 2009 Dere som er imot alkohol i dåp fordi det er barn der, mener dere det samme om alle fester? Skal brylluper også være alkoholfrie av samme grunn? Jeg er nemlig vant til at høytidelighet og alkohol hører sammen, i moderate mengder, vel å merke, snakker ikke om synlig beruselse!!! Vil ikke terge noen, bare lurer!
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #2 Skrevet 7. juli 2009 Det er jo ikke bare det at det er barn tilstede i en barnedåp, men det at man feirer barnet. I et bryllup feirer man brudeparet og det er mer naturlig å servere alkohol i en slik begivenhet. Jeg syns ikke alkohol hører til i barnedåp, konfirmasjon eller andre feiringer av barn og unge.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #3 Skrevet 14. juli 2009 Barnedåp, konfirmasjoner og barneselskap mener jeg skal være alkoholfrie. Her er det barna som feires. Dette er selskap som stort sett er på dagtid/tidlig kveld. I bryllupet vårt blir det alkohol, selv med mange barn til stede. Det er en voksenfest, men med mulighet for å ta med barna. Forventer vel at foreldre har lagt de små før folk blir noe særlig beruset. Jeg er ikke av de som sier neitakk til alkohol når jeg ikke er gravid, men barn og alkohol synes jeg Ikke hører sammen! Et glas vin til maten for min del, resten får vente til mine små er i seng.
strawbs Skrevet 1. september 2009 #4 Skrevet 1. september 2009 Jeg synes det er helt greit med littegrann alkohol, jeg. Men må jo se an de man inviterer. Veldig stilig og godt med hvitvin til et fint snittebord e.l.
Mor Løvehjerte Skrevet 2. september 2009 #5 Skrevet 2. september 2009 Nei, jeg ønsker ikke alkohol i veslas bursdager og navnefest. Ellers tar vi oss gjerne en fest. =)
eplepeple Skrevet 2. september 2009 #6 Skrevet 2. september 2009 Litt alkohol er vel ikke farlig....? Vi kommer til å sette frem øl, men kun litt. Man serverer det man øsnker av mengde Tror ikke noen gidder å drikke seg fule på en søndag uansett...ikke i min famile
Louse Skrevet 25. oktober 2009 #7 Skrevet 25. oktober 2009 hehe.. rart.... jeg er bare 4 måneder på vei, men i stad snakket jeg med en god kompis som skal være en av fadderene til mitt lille mirakel barn... Vi skal feire navndag med champagne.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2009 #8 Skrevet 4. november 2009 Jeg synes ikke alkohol har noe i en barndåp å gjøre. Da vi giftet oss hadde vi alkohol, men vi inviterte ingen barn. For øvrig synes jeg ikke det er noe galt i å servere et glass champagne for å feire, men personlig velger jeg å la være. Har også en mor som er tidligere alkoholiker, og mitt valg har nok også en del med dette å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2009 #9 Skrevet 5. november 2009 Det beste er nok å bare servere morsmelk.
Gjest Skrevet 10. november 2009 #10 Skrevet 10. november 2009 Alkohol har ingen ting i en barnedåp eller konfirmasjon å gjøre. Det er et barn man feirer, og da holder man alkohol utenfor. Dessuten foregår vel dåp og konfirmasjon stort sett på søndag formiddag, og for meg må jeg si det blir fullstendig krasj å tenke på og servere alkohol på en søndag. Bryllup er noe annet, da feirer man (forhåpentligvis) voksne mennesker, og det foregår også stort sett lørdag kveld. Hvorfor alt dette fokuset på alkohol, forresten? Må man ha alkohol for å ha det hyggelig? Må man ha alkohol for å feire?
MღM Skrevet 10. november 2009 #11 Skrevet 10. november 2009 Jeg synes ikke det skal være alkohol i navnefest/dåp på grunnlag som andre skrive - man feirer barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå