Gjest Skrevet 6. juli 2009 #1 Skrevet 6. juli 2009 Hei! Visste ikke helt hvor jeg skulle skrive dette innlegget, så det ble nå her. Slutta på p-pilla (yasmin 21) 3.juni, fikk mensen 6.juni. Skulle nå fått mens lørdag 4., men er enda ikke kommet noe? Og jeg har bestandig menssmerter dagen i forveien, noe som ikke har vist seg heller. Hadde svaaake svake "smerter" i magen igår kveld, men nå er det absolutt ingenting. Og enda ingen mens. Tok test imårrest, viste negativ. Så, hva tror dere? Blir mens uregelmessig etter slutt med p-piller? Blir litt forvirra her, vet ikke helt hva jeg skal tro. Vi har prøvd denne mnd(juni) å bli gravide, så hadde jo håpt litt på at det kanskje var en spire da:-) men.. Andre som har gått på yasmin og vil dele noen erfaringer? Tok det lang tid med dere å bli gravide? Hvordan ble syklusen etter pilleslutt? Håper at noen vil lese dette, og svare meg :-) på forhånd takk! Hilsen
Silje med marsgull i magen<3 Skrevet 6. juli 2009 #2 Skrevet 6. juli 2009 Er ganske normalt at syklusen din er litt "rar" de første mnd etter p-pille slutt. Jeg pleide alltid å få en del mens smerter med p-piller, men når jeg sluttet ble også smertene stort sett borte. Tror det tok 6-8 mnd før jeg ble gravid første gangen, men etter de mnd ble jeg også veldig fort gravid.
Gjest Skrevet 6. juli 2009 #3 Skrevet 6. juli 2009 Okei.. Dette hørtes jo ikke så veeldig oppmuntrende ut. Vil jo helst ikke vente såå lenge :/ Andre som vil dele litt erfaringer med meg?
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 6. juli 2009 #4 Skrevet 6. juli 2009 Jeg gikk på Yasmin før jeg ble gravid med datteren min. Hos meg tok det bare to mndr før spiren satt, så det kan da gå raskt også. Men det er vel ganske vanlig at syklusen er litt på tur rett etter pilleslutt.. Det er litt kjipt, men du får nok vente å se.. ) Lykke til!
Gjest Skrevet 6. juli 2009 #5 Skrevet 6. juli 2009 Takk for svar :-) Håper det går like for med meg og :-) Min søster gikk på pillen, spiren satt etter første forsøk begge gangene. Hadde håpt og trodd det skulle bli like lett for meg og..
Gjest Skrevet 6. juli 2009 #6 Skrevet 6. juli 2009 Du må nok vera litt meir tålmodig! Då eg slutta med p-piller gjekk det nesten 5-6 dagar over det eg trudde var IKM den fyrste prøveperioden, men eg var ikkje blitt gravid. Så eg innsåg at det nok var kroppen som brukte litt tid på å komma i gjenge igjen etter mange års p-pillebruk.
MissG Skrevet 6. juli 2009 #7 Skrevet 6. juli 2009 Hei! Jeg har også gått på yasmin, og var kjempeutålmodig med en gang jeg sluttet på pillen. Fikk første ordentlige mens 5 uker etter siste "pillemensen" og første el 3-4 uker etter det igjen. Jeg ble gravid ca 4 mnd etter pilleslutt (og det er ganske raskt tror jeg, så vær tålmodig).
Veumjenta ツ Skrevet 6. juli 2009 #8 Skrevet 6. juli 2009 Jeg brukte også Yasmin som prevensjon. Fikk første mens til vanlig tid etter pilleslutt, men så gikk det 2-3 pp der mensen var litt senere enn vanlig - før den igjen stabiliserte seg på en 28 dagers syklus. Jeg ble forresten antakelig rimelig mye påvirket av pillene, til tross for at syklusen var stabil og EL var tilstede - vi brukte 14 pp før denne spira her satt Uansett, masse lykke til med babylaginga!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå