Gå til innhold

Vasking av babyklær


lovebelly

Anbefalte innlegg

hei hei !!

 

Nå har jeg hørt så mye forskjellig at jeg tenkte jeg måtte høre med derer også :-) vasker dere alle babyklærene før de brukes? og alle tepper og kluter osv ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, vasker alt med uparfymert vaskemiddel, både klær, sengetøy og tepper. Har hørt at man bør gjøre det med alle klær, men er ikke like nøye med mine egne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker alle klær, tepper, sengetøy, ammeputetrekk osv.. Sengetøy x2. Vasket også alle de minste klærne x2 for sikkerhets skyld. Sambo er allergisk og jeg har sart hud, så det er vel en viss fare for at dette kan gå videre ;) Da følte jeg det var bedre å vaske en gang for mye enn for lite! Bruker neutral pulver+ mykner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker med vaskemagneter istedenfor vaskepulver, slik at det ikke

skal være noe såperester i tøyet til lillemann. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.'

 

Ja eg vasker alt som er kjøpt, både kle, sengetøy, kluter og ting fra storesøster..

Det sitter jo en god det produkt rester igjen i stoffene etter produksjon, og det anbefales å vaske ting en eller faktisk også to ganger. Tenk på den lille kroppen som aldri har vært borti noe før..

 

Så vask i vei!! =)

Lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg vasker alt en gang med nautral vaksemiddel. alt nytt har jeg lagt for seg (strl 50-56) med lappen på... høres kanskje litt sleipt ut,. men det er ikke sikkert du får brukt alt, så da kan du bytte til en annen strl eller hva du møtte ønske. . . .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskemagneter brukes istedenfor vaskepulver. Det er egentlig ikke såpen som gjør tøyet rent, men vannet. Megnetene gjør noe med vannet slik at all smuss kommer lettere ut av tøyet ved vask. Alternativ er vaskenøtter.

 

Dette er miljøvennlige produkter og samtidig mye bedre for huden til både voksne og små. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av initiativtakerne eller sponserne til testen er lilleborg.. de er vel litt inhabile i saken kanskje.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker også alt jeg har kjøpt til babyen, folk tar på ting før de kjøper det og det ligger blant annet støvpartikkler i tingene, så de må nok en runde i vaskemaskina (med vaskepulver for sensitiv hud)....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vasket alt av både nyinnkjøpte klær og tepper jeg har strikket/heklet for å være på den sikre siden. Kosebamser har jeg ikke vasket, men det er jo en tanke det også.. spesiellt nå i disse smittetider hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vakset alt med neutral vaskepulver, viktig å ikke ta helt av med alt skal være heeeeelt uten bakterier, vi trenger tross alt motstand for å overleve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...