Gå til innhold

slik gikk det på ul i dag (7+0).......:S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom inn til gyn etter 1 times ventetid og alle var glade og fornøyde. mens jeg var på do for å kle av meg, formante gyn at sambo måtte være flink og snill med meg og gi meg alt jeg ba om:) Så bar det opp i stolen og gyn hadde litt problemer med å se noe særlig. Så prøvde han å se utenpå istedet. Så ikke noe mere da heller. Så måtte jeg over gangen og inn på et annet undersøkelsesrom slik at en kollega av gyn kunne se sammen med gyn på et nyt UL-apparat. De hadde fortsatt problemer med å se noe sørlig. Så ble jeg sendt på do for å tisse igje og nytt forsøk på UL etterpå. De kunne se plommesekken, men ikke noe foster eller hjerteaktivitet kunne påvises med 100% sikkerhet. De anslo at jeg var 6+0. Jeg sa at jeg var jo 7+0 ifølge meg selv og ifølge UL fredag for 10 dager siden var jeg 6+1 den gangen.....

De sa at enten er jeg kortere enn jeg tror selv, eller så er dette en MA.

Måtte ta ny hcg-prøve som jeg får svar på i morgen og så skal jeg tilbake mandag om 1 uke. Da må de enten se noe mer eller så blir det utskapning. Er omtrent helt sikker på at dette er MA og at det blir utskrapning jeg nå.... Hvordan kan man ellers forklare at jeg har gått 11 dager tilbake???? Jeg fikk beskjed om å prøve å tenke positivt og det var jo bra at jeg fortsatt har masse symptomer, men jeg klarer ikke å slappe av for 5 øre nå og gråter og er rimelig fortvilt over å måtte gå i uvisshet 1 uke til og kanskje går jeg og bærer på et dødt foster....

Jeg orker ikke tanken på å miste enda en gang på under 3 mnd og at begge mine spirer må fjernes via operasjon....... Ikke bare det at man da mister sin etterlengtede spire, men det blir så dramatisk oppi det hele....

Jeg klarer ikke å være her inne mere nå før jeg vet noe mer tror jeg. kan jo hende jeg popper innom, men tror det er best å bare få litt avstand til hele greia.

Kryss fingrene for at jeg bare er kortere enn hva jeg selv tror og at lille spire klamrer seg fast og blir en stor og frisk baby i februar....

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg krysser både armer, bein, fingre og tær for deg!!!!

Kanskje lille spiren bare 'gjemte' seg litt. Har hørt om noen som fikk beskjed om MA og etter en uke var alt normalt igjen, tom. tilbake på opprinnelig termindato.

Jeg kan ikke klare å forestille meg hvordan du har det med 1xu foran deg og nå denne usikkerheten. Men du må prøve å klamre deg til håpet! :) Vi her inne støtter deg så mye vi bare kan.

Hvis du bor i nærheten av asker vil jeg anbefale deg å gå til askergynekologen(www.askergynekologen.no), de er to kjempehyggelige damer som er ekstremt proffe og det er også kort ventetid. Jeg var selv der på ul for en uke siden pga. omstendigheter i familien som gjør at jeg ønsker tettere oppfølging og samarbeid med Rikshospitalet. Selv om hun ikke kunne finne noen indikasjon på mitt foster så henviste hun meg videre til RH pga familiehistorien og jeg måtte bare komme tilbake til henne hvis det var noe mer, eller om jeg ønsket flere ul. Er desverre i en situasjon hvor jeg ikke kan påvise genetisk arvelige sykdommer(dette fordi ekspertene rett og slett ikke VET hva de skal lete etter) og får derfor ingen støtte eller hjelp fra det offentlige. Så her betaler jeg av egen lomme, men det er absolutt verdt hver eneste lille krone for å sjekke tilstanden til lille-gull.

Masse lykke til! Håper spiren klamrer seg fast og at du har en nydelig bebis i 2010.

Skrevet

uff så trist :( jeg skal krysse fingrene for deg. jeg fikk beskjed om at den kansje hadde sluttet og vokse i uke 7,fordi plommesekken var større enn normalt i forholdt til fosteret. men de tok feil,og på fredag fikk vi se at den hadde fått armer og bein og den sprellet som bare det :)

selv om det er vanskelig å tenke positivt,så kan de ta feil. fosteret vokser mye i rykk og napp den første tiden,så det kan fortsatt hende at alt er bra :)

sender deg en stor klem :)

Skrevet

Tusen takk for god støtte jenter! Det varmer........

Jeg vet at det fortsatt er håp og det KAN jo hende at gyn bare målte veldig feil på UL for 10 dager siden. Det var jo en veldig rask UL pga blødninger så han så vel med UL i 1-2 min tilsammen..... Men jeg er bare så sinnsykt redd for at han har målt riktig og at det derfor er en utskraping for dør, for det vet jeg ikke om jeg klarer.....

Skal ringe gyn i mogen formiddag og høre svaret på hcg-prøven. Den kan jo kanskje gi en indikasjon i alle fall.

jeg vet i alle fall at jeg har gjort alt jeg kan for å ta vare på den lille og stort mer kan jeg ikke trøste meg med akkurat nå.

Orker ikke å glede meg noe akkurat nå og håper bare at jeg vil få en veldig gledelig overraskesle som så mange andre før meg også har fått som har vært i samme situasjon.

bor forresten på sørlandet så det blir ikke mulig å gå til gyn i asker akkurat. Men han gyn jeg har er veldig hyggelig og flink til å ta seg tid til meg og han er fertilitetsekspert, så jeg føler meg trygg på han:)

Vi snakkes jenter! Stor klem:)

Skrevet

Huff - vill nesten bare gråte av innlegget ditt:(

Hvordan gikk det bed prøvene i dag - er spent og krysser alt jeg kan for at det går bra.

klemklem

Skrevet

Ringte gyn i dag og han sa at hcg.prøven i går var på 18480 og at det var et bra resultat. Han var positiv, men han sa også at hans kollega som kikket på meg i går ikke var noe positiv.... Men min gyn håpte nå på det beste, men at det likevel var mulig at det er en MA under oppseiling som han sa. Han mente at jeg kan ha kommet på et punkt hvor jeg ikke har dobling av hcg annenhver dag lengre, så en ny prøve i morgen vil kanskje forvirre mer enn noe. Så derfor skal vi vente til mandag med ny kontroll med UL. Jeg må komme fastende i tilfelle det blir utskrapning.... Hvis UL er uklar fortsatt tar vi ny hcg da og så avgjør han der og da hva som skjer videre. Håper av hele meg at jeg bare er kortere enn jeg først antok og at vi får se et hjerte som slår på mandag. Noe annet vil være knusende rett og slett.....

dersom jeg får noen blødninger før mandag skulle jeg ringe han og komme inn på ny hcg-mpling med en gang, Da ser vi jo om den synker og da er det ikke lenger noe tvil, men akkurat nå er ikke det noe tema....

Dere får fortsette å krysse alt dere har for meg jenter, for nå trenger jeg det virkelig!

Stor klem til alle dere søte damer her inne:)

Skrevet

Huff, håper virkelig lille spiren din klamrer seg fast! Så du noe forskjell fra de to ul du var på da? For du var vel på en der du var 6+1, før denne du har hatt nå, eller tar jeg helt feil:P?

Jeg skal krysse fingrene for deg!

Skrevet

Nei, jeg så ikke noe forskjell.... Men det var lite jeg fikk se på begge ultralydene uansett, så hva vet jeg? Hååååååper bare det er en positiv forandring til mandag..... jeg har kun 1 tanke i hodet hele dagen lang og dette er vanskelig syns jeg. Jeg vet ikke hvordan jeg skal takle en ny nedtur nå og klarer ikke å tenke på noe annet enn at denne babyen MÅ få vokse seg fra stor og fin til termin.

takk for lykkeønskninger:)

Skrevet

Jeg trodde jeg var 10 uker på vei, og har nå hatt to ul hvor de setter meg tilbake hver gang. Er nå 7+4 eller noe slikt i følge siste ul. Jeg spurte om utviklingen ikke var som normalt siden de satte meg tilbake hele tiden, men han mente at utviklingen var normal...

Satse på at spiren din er der, og at den bare er litt mindre enn du trodde :-) Håpe håpe!!!!!!!!!!

Skrevet

Ja sjokolademonster, jeg leste din UTROLIGE historie og begynte nesten å gråte da jeg leste den! Fytti, det er vel i overkant spennende du har hatt det må jeg si! Men så fantastisk at det likevel er en liten spire i magen din som skal få vokse seg stor og fin:)

Tusen takk for alle lykkeønskninger og det hjelper å høre historier fra andre som har fått samme beskjed som meg og at det likevel gikk bra:)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...