Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #1 Skrevet 6. juli 2009 Er det mange som kjører med 1 - åringer forovervendt? Svigerinna mi gjør det. Er det vanlig?
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #2 Skrevet 6. juli 2009 Førstemann flyttet til forovervendt da han var 15 mnd.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #3 Skrevet 6. juli 2009 Jeg vet ikke hvor vanlig det er, men det frarådes på det sterkeste. Jeg er ikke sikker på om det egentlig finnes god nok grunn til å snu barna så tidlig. Se her: http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=926
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #4 Skrevet 6. juli 2009 Min er forerovervendt hvis jeg er alene i bilen med ham. Han må være under tilsyn hele tiden.
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 6. juli 2009 #5 Skrevet 6. juli 2009 Vet flere som snur setet når barnet er bare 1 år, dessverre. Vanlige grunner er at ungen mistrives i bil, eller at de ofte flytter setet mellom biler og da er det enklest å feste det forovervendt. Ikke søren om jeg snur setet til ungen min før han er stor nok til det - i mine øyne er det bedre med et delvis sutrende barn som er i live (bakovervendt) enn en blid unge som risikerer liv og helse i en kollisjon (forovervendt).
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #6 Skrevet 6. juli 2009 Jeg vet flere som gjør det, og de mener at ungen har det best i bilen om de er forovervendt. De skjønner seg ikke på oss som fortsatt kjører bakovervendt når barnet er 2 år... Jeg mener at ungen ikke skal bestemme sånt:) Og foreløpig går det greit.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #7 Skrevet 6. juli 2009 Jeg har 2 seter, Maxi Cosi fremovervendt og Maxi Cosi bakovervendt, og bruker som sagt kun fremovervendt hvis jeg er alene i bilen med barnet. Har ikke noe med mistrivsel å gjøre, men er en forsikring pga helsen til barnet.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #8 Skrevet 6. juli 2009 Du kan vel feste et speil på nakkestøtten bak, da ser du han hele tiden selv om han sitter bakovervendt. Koster 79,- på Biltema.
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 6. juli 2009 #9 Skrevet 6. juli 2009 Hvis barnet trenger å følges med finnes det helt kurante (billige) speil som gjør at du har full kontroll over hva som skjer der bak. Vi bruker det, og det fungerer kjempebra. Syns kanskje den begrunnelsen var litt tynn...
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #10 Skrevet 6. juli 2009 Jeg får ikke stor nok trygghet av et lite seil som kun viser en liten del av ansiktet til barnet. Men dette er min sak, ikke din:) Det er som sagt KUN hvis barnet er alene i bilen med meg, og det er ytterst sjelden. Er vi flere i bilen sitter det alltid en bak i bilen sammen med barnet og følger med.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #11 Skrevet 6. juli 2009 Det er helt din sak altså, men i tilfelle du ikke vet om det, så mener vi sånne speil som er kurvet, så du ser faktisk hele barnet, de er laget nettopp for dette. Alternativet kan jo også være å feste setet i passasjersetet foran, da er det bakovervendt og du har enda bedre kontroll (må bare koble ut airbagen, men det går fint an å gjøre)
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #12 Skrevet 6. juli 2009 vi har ettåringen forovervendt ja. dere får sende en bekymringsmelding til barnevernet.....
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #13 Skrevet 6. juli 2009 Svogeren min kjøpte forovervendt sete til etåringen. Fordi det var finere og billigere(!). Kjøpte det i utlandet, og nekter å høre på hva jeg sier om saken.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #14 Skrevet 6. juli 2009 Han er tydligvis ikke like hysterisk som deg da;)
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #15 Skrevet 6. juli 2009 men helsa til barnet er jo mere risiko når du har sete fremovervendt da.... må du se babyen er det jo bare å kjøpe speil,
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 6. juli 2009 #16 Skrevet 6. juli 2009 Jeg tenker som så: La folk gjøre som de vil. Det er bevist tryggere med bakovervendt, men det er ikke lovpålagt ennå, så da får folk gjøre som de vil;) Bedre enn at folk ikke sikrer i det hele tatt:)
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #17 Skrevet 6. juli 2009 skremmende at folk tenker slik, når det gjelder bilstol, bør sikkerheten alltid komme før utseendet og pris. Men har de ikke mere peiling så blir det vel fort slik.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #18 Skrevet 6. juli 2009 Snudde vår forovervendt da hun var ca. 15 mnd. Gjorde det fordi hun spydde som en gris bare kjøreturen tok 10 min. Etter at vi snudde henne har hun ikke spydd en gang i bilen. Så jeg tar heller sjansen på å ha henne forovervendt da ja...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå