Gå til innhold

Flere som må tisse HELE tiden??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir så lei.. Er nok pga litt dårligere lukkemuskel etter første fødsel, for kan ikke huske at jeg følte jeg måtte tisse hele tiden i første svangerskap.. Nå er det bare for noen dråper, ellers kjennes det ut som jeg kommer til å lekke! Irriterende!:( Er 13+3 i dag..

Flere som har det sånn uansett tidligere fødsel eller ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det sånn. er 16+3 i dag.. flyr på do hele natten.. :) 7-10 ganger er ikke unormalt. Dagen er det litt bedre. Men, for min del går det fint. Jeg jobber ikke akkurat nå så får hvilt alikevel. Har en i magen som er i aktivitet også så koser meg selv om jeg må tisse. V ar på hytta i helga og der er det utedo. Ikke fult så morro;)

Skrevet

Jepp - ingen barn fra før her. 13+3 idag jeg også. Har tisset fire ganger i løpet av en time/en imsdal flaske. Helt vanvittig lattelig ofte. Håper dette gir seg og det bare er fordi urinblæren blir presset på men at når livmoren beveger seg litt oppover gir det seg. Utrooolig masete dette her - men igrunnen en av de mindre plagsomme ting i det store og hele (kvalme og mageknipe er MYE verre saker!) Vi får håpe det gir seg - det har blitt litt krise for meg på tissefronten de siste dagene her.

Skrevet

jeg er også sånn : (

Er 16+3 : )

ganske irriterende enkelte ganger...

men ser du og jeg er like langt på vei Lykkeligeida.

Når har du termin?

Skrevet

Jepp. Tisser ofte ellers også, men enda mindre som skal til nå! Og verre skal det bli - var hvertfall det sist!

Skrevet

Jeg brukte å kunne holde meg ganske bra før jeg, men har merket at det er mye værre etter første fødsel.. Men heldigvis må jeg som regel bare tisse en gang om natten. Om dagen derimot flyr jeg på do hele tiden!:(

Kjipt når man er på stranden eller noe, så er det liksom om å ha tilgang på do da..

Skrevet

Ikke HELE tiden, men ofte. Men jeg er vel på normalen med tanke på at jeg gikk veldig lite på do før. Kunne gå en gang om dagen, noen ganger 12 timer mellom og sånt. Men nå er jeg heller oppe i flere agnger om dagen;D

Skrevet

Jeg er en tisser også til vanlig, men da var det nok fordi jeg drakk mye kaffe (vanndrivende). Nå drikker jeg lite el ingen kaffe, kun litt te, men jeg tisser mye for det. Hender jeg er oppe hele 3 ganger per natt. Er ikke alltid det kommer mye, men blæra kjennes full, kanskje fordi hun har det med å sparke nedover mot blæra... Leste også at nattetissingen er for at kroppen skal forberede seg til nattevåk:) Har også lest at tissingen er verst i 1. og 3. tri, men jeg er i 2. og tisser like mye som i 1. tri. Er i uke 27.

Skrevet

Hei er 10+2 og har måtte tisse hele tiden siden 3+6. Spesielt ille om natten. Trodde det skulle bedre seg fra uke 12 jeg, da barnet går litt bort fra bekkenet. Huff håper ikke det skal vare i 9 mnd. Bare etter en kjøretur på 10 min må jeg tisse. Urinen er fin, så det var visst pga mye hormoner.

Skrevet

Jeg er 20+4, og har vært plaget med den do-flyginga siden jeg var ca 8-9 uker. Plagsomt spesielt på natta, da det kan variere fra 2 til 5 ganger:-)

Skrevet

Sånn er det her og. Innimellom går det 10 min mellom hver gang jeg må på do, også kommer det 3 dråper. Fryktelig irriterende! Også er det bare å knipe så godt jeg kan når jeg nyser (sliter med allergi) for å ikke lekke. Ikke spes. digg det heller. Og nå må jeg løpe og tisse, ble tissatrengt av å lese denne tråden!

Skrevet

Jeg har vært slik siden jeg testet positivt. Verst om natten og på formiddagen. Det roer seg litt ned på ettermiddagen. Synes det er litt merkelig. Om natten er jeg opp fra 2 til 5 ganger. Det varierer veldig.

Trodde det skulle avta når vi kom i 2 trimester.

Skrevet

Jepp! Min nye hobby er å gå på do å tisse. Hele tiden. Det har måtte gjort nesten fra starten av graviditeten. På ordinær ultralyd så vi babyen ligge å presse hodet mot blæra. Nå kjenner jeg det sparker mot blæra og da må jeg holde igjen.

Men fin trim å gå frem og tilbake på do. Noen ganger kommer det ingenting. Kjennes ut som jeg holder på å tisse meg ut, men så kommer det kanskje bare en liten dråpe. Da skjønner jeg at det er babyen som driver og har det moro med blæra mi.

Våkner heldigvis ikke ofte på natta pga av dette. Jeg må mest på do når jeg går oppreist. Hvis jeg ligger eller sitter, så går det fint;)

Skrevet

Jordmoren min anbefalte meg å drikke mest mulig vann før kl. 18.00 (minst 2 liter), og unngå frukt og juice på kvelden. Det ville gjøre meg mindre tørst på kvelden. De dagene jeg har klart det, har jeg faktisk gått ned til en tissetur på natta istedenfor 5-6...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...