<3 lykkeligeida er mamma <3 Skrevet 6. juli 2009 #1 Skrevet 6. juli 2009 Vi har vist at tjangsen for at den lille i magen kan ha hjertefeil eller ryggmargsbrokk pga jeg har epilepsi og må gå på medisiner. Jeg har blitt fulgt opp og har tatt 4.0 gr med folat fra før svangerskapet. Så har vi ventet på at den lille skulle bli over 15 uker så vi kunne ta turen inn til oslo og få en ul hvor de sjekker alle organer. Vi var spendte og nervøse. (kanskje mest jeg.) Vi tok med oss mamma og svigermor men de skulle ikke være med inn. Møtte en utrolig koselig lege i fostermedisin. Han tok seg god tid og forklarte alt han så på skjermen.. Sakte men sikkert friskmeldte han et og et organ... Jeg kunne ikke stoppe å gråte. Ikke forde at det hadde vært krise om noe hadde vært galt vi måtte jo bare tatt det som det kom. Men, den lille er frisk. Når vi kom ut ble det to bestemødre som felte noen tårer og vi gikk og tittet på barnevogner. Jeg er i uke 17 men, den lille var for sjenert til å vise seg frem så kjønn vet vi ikke. Og det er helt uviktig. Ville bare dele det med dere. Og til dere som skal til organ rettet ul på ullevål, det er to flotte leger der som vi har vert borte i. Koselige og trygge mennesker.
venter barn nr 6 okt fødeklar Skrevet 6. juli 2009 #2 Skrevet 6. juli 2009 ååååå så godt å høre at alt var bra med den lille og takk for at du deler din glede med oss
attpåklatten blir storesøster! Skrevet 7. juli 2009 #3 Skrevet 7. juli 2009 Det var virkelig flott å høre
Jente 2 år, gravid igjen:) Skrevet 7. juli 2009 #4 Skrevet 7. juli 2009 Så bra at den lille er frisk!!
Maisie Skrevet 7. juli 2009 #5 Skrevet 7. juli 2009 Så flott at den lille er helt frisk. Må ha vært en stor lettelse for dere.
:)novemberbarn:) Skrevet 9. juli 2009 #6 Skrevet 9. juli 2009 Har det som deg lykkeligeida. Jeg har også epilepsi og går fast på medisiner. Har måtte øke underveis i svangerskapet. Brukte 4 mg folsyre før jeg ble gravid til 13 uke, gikk ned til 1 mg da som jeg tar fram til fødselen. Går til kontroller på Ullevål sykehus til en kjempehyggelig nevrolog. Var på organrettet UL i uke 14 på Ullevål som viste normale forhold. Var veldig nervøs før den, men ble beroliget etter det. Stoler 100% på nevrologen og er ikke beskymret for at babyen ikke har det bra. Var på rutineUL i uke 19. Da var alt også bra:) og nå kjenner jeg mye liv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå