Cat.68 Skrevet 6. juli 2009 #1 Skrevet 6. juli 2009 Faen å, nå er det 6 uker siden heg vekklet og forstuet og forstrekket foten men ennå hovner den så fort jeg står opp og rørt meg litt. Anstrenger jeg den litt mer en over det normale får jeg vondt. Hvor lenge skal det ta for foten blir bra igen da.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #2 Skrevet 6. juli 2009 Da får du heller prise deg lykkelig for at du ikke har det verre og sende en varm tanke til de som virkelig sliter.. En perspektivsjekk er på sin plass!! Og god bedring!! Det går nok over..:-)
Cat.68 Skrevet 6. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 6. juli 2009 Vettu hva, jeg har virkelig hatt min del av helvete og vært igjennom mer en de fleste, så jeg mener jeg er i min fulle rett å klage over at foten min ikke vil bli bra. Dessuten er jeg ikke så Blond at jeg ikke klarer 2 ting på en gang. Fordi om jeg har vondt i foten klarer jeg fint å synes synd på de som opplever faenskap. FAKTISK!!
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #4 Skrevet 6. juli 2009 Skjønner hva du mener... Jeg har ikke kunnet trent skikkelig på et halvt år pga bekkenplager. Det er nesten det jeg gleder meg mest til å komme i gang med etter fødsel! Håper du blir bra fort! (og drit i sånne som mener at man ikke kan klage fordi andre har det verre. Det er alltid noen som har det verre, men det hjelper jo ikke oss akkurat...)
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #5 Skrevet 6. juli 2009 Klart du har din fulle rett til det meste. Du er voksen og tar egne valg. Jeg vet også at du har hatt din dose av helvete og tro meg- det har jeg også!!! Nettopp derfor burde du har vokst såpass på det at du hadde mer perspektiv i tankegangen din.. Men for alle del.. Som du sier- du gjør som du vil.. Men kjære cat... Du er den første her inne som hopper frem og setter andre på plass.. Du må kunne tåle at andre sier deg noen sannhetens ord innimellom..Uten at du har piggene ute av den grunn!
Cat.68 Skrevet 6. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 6. juli 2009 Tåler det gjør jeg tru du meg. Nå var det vel ikke sannheten du sa da da, men din mening. Sannheten er vel den at alle har rett å syte å klage litt til tross for all jævelskap her i verden. Og alt jeg vært igjennom til tross, gjør fortsatt ikke at jeg synes det er noe gøy med en fot som ikke vil bli bra, og innebyggd energi som ikke får utløp. ;o)
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #7 Skrevet 6. juli 2009 Hva sier legen? Vær glad til for at det går over, selv om det tar tid.
Cat.68 Skrevet 6. juli 2009 Forfatter #8 Skrevet 6. juli 2009 Nei legen sa det ville gå over på et par uker, og jeg var bare sykemeldt 1 uke. Og jeg har ikke så veldig vondt, men den blir så voldsomt hoven så fort jeg bruker den. Det er når jeg prøver meg litt ekstra som den blir vond og blå igjen.
Gjest Skrevet 6. juli 2009 #9 Skrevet 6. juli 2009 SITT I RO!! hehe men du kan jo fylle to halvlitere med vann og trene armene mens du sitter i sofaen med det vonde benet høyt. det må da gå ann.. God bedring uansett
Cat.68 Skrevet 6. juli 2009 Forfatter #10 Skrevet 6. juli 2009 takk, joda den må da bli bra en gang. Tålmodighet er en dyd, sies det jo, Det er bare det at tålmodigheten stakk av den dagen jeg ble født og siden har ingen sett den , hehe.
Gjest Skrevet 6. juli 2009 #11 Skrevet 6. juli 2009 tihi 6 uker er jo lenge da.. syns du er flink jeg det at du VIL opp og trene er jo bra i seg selv =D
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #12 Skrevet 6. juli 2009 Trenings-DVD med pilates..Kun med matte da, selvfølgelig....Har en DVD og ingen av de øvelsene belaster ankler da alle foregår mer eller mindre liggende/sittende. Og armhevinger med knærne i bakken går vel også,- variere "tetthet" mellom hendene for ulike muskelbelastninger. Mange muligheter om man "Må"- tro du meg..Har selv trent med div plager og sykdommer..FOrkjølelse er ingen hindring, ei heller nakkekink eller brudd i finger..Man må bare finne andre måter og trene på enn det man har "Planlagt".... Men jeg føler meg "Best" ved trening hvor jeg får brukt pust og hjertepumpa litt,- så pilates er ikke det beste i så måte..Men man BLIR sliten og man kjenner det i mage, rumpe lår etterpå..Særlig om man aldri har gjort øvelsene før...Trodde meg godt trent jeg, men der ok jeg feil gitt..Ihvertfall NOEN muskler som ikke var trent nok )
Girl Next Door Skrevet 6. juli 2009 #13 Skrevet 6. juli 2009 Jeg forstuet foten for et par år siden, tok laaang tid før den ble helt bra, faktisk, noenganger, om jeg har brukt beina mye, og jeg beveger den på en spesiell måte, kjenner jeg det inni der ennå. Men det kommer av at jeg har fått slakkere senebånd, jeg okler fortere over for hver gang, har nemlig forstuet den flere ganger. Så om det er din første gang, ta det veldig med ro så det gror ordentlig slik at du slipper å slite med dette kronisk. Gå til legen igjen, kanskje de har undervurdert skaden..?
Cat.68 Skrevet 6. juli 2009 Forfatter #14 Skrevet 6. juli 2009 Jeg er lik deg anonym 11;46, styrketrening er greit det, men jeg liker kondisjonstrening best, slik som spinning, jogging, step, osv
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #15 Skrevet 6. juli 2009 nn 1146 her JA, styrketrening er et "Nødvendig onde";- som jeg gjør minst mulig av..Men pilates var greit det altså,- som sagt, når jeg går gjennom videoen og det er lenge siden sist, så kjenner jeg det skikkelig,- noe som skal mye til ved min vanlige utholdenhetstrening..Også er det bedre enn ingenting.. Skal innrømme en liten sak her; trener hver kveld når unga er i seng,- forrige uke hadde jeg omgangsyke på natta, kvelden påfølgende dag, hadde enda ikke fått i meg særlig mat,- så var jeg i så fin form at jeg MÅTTE gjøre noe..Men turde ikke begynne med noe sykkel eller elipsemaskin,- så jeg tok en rolig runde pilates.Ble stiv og støl, svetta (Det var jo varmt),- men det aller, aller beste var at jeg fikk i meg MYE væske, (farris) som jeg hadde strevd med i løpet av dagen, og spiset 2 brødskiver etterpå..En dusj og i seng og dagen etter var jeg som født på ny ) To dager etter oppkast så skulle jeg ta en joggetur,- og jeg var helt på topp allerede.... Så pilates er grei substitutt, og trening generellt tror jeg er veldig bra,- så lenge man begrenser seg, og ikke presser seg utover det normale..Særlig ved skader og sykdom.... Ta vare på foten og utnytt skadetiden til å utforske nye treningsformer ) Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå