Gå til innhold

grunn til bekymring? barn på 6 mnd kan ikke sitte selv? U/T

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På ingen måte grunn til bekymring! Dersom det fortsatt er tilfellet om 3-4 mnd, bør du drøfte det med helsesøster.

Skrevet

Minstejenta mi satt ikke selv før hun var 8 mnd og brukte enda lengre tid på å sette seg opp selv.

Noen bruker bare lengre tid enn andre.

Skrevet

Min eldste rullet ikke rundt, engang, før han var 5 måneder. Da var det et uhell fra mage til rygg;) Veeeeeldig treg i starten, kan man si.

Men han sprang likevel da han var 11 måneder. Første stegene kom da han var nesten 10 måneder, så han gikk da han var 10 måneder. Og ha reiste seg opp alene da han var nesten 8 måneder.

Skrevet

Mi minste klattret og krabbet før hun kunne sitte alene.

Skrevet

Min satt ikke selv før han nesten rundet året. Dvs han satt på fanget og i høystol, han hadde balanse til å sitte, bare satte ikke seg selv og vi satt han heller ikke ned på gulvet o.l. Satte vi an ned rullet han seg bare rundt.

Han kunne reise seg opp og gå langs bord osv. Men sitte var han ikke opptatt av! Nå sitter han mye da...15 mnd

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Min lille reiste seg opp og stod før han lærte seg å sitte, i 8-9 mnd alderen.

Skrevet

Er det virkelig vanlig at de skal sitte selv ved 6 mnds alder? Hvor har du fått det fra?

Skrevet

Takk for tabell, den var kjekk. Men det står at 50% sitter uten støtte ved 6 mnd alder, og de fleste, dvs alt over 50% men ikke 100% sitter ved 7 mnd alder.. Altså svaret på spørsmålet ditt: NEI det er INGEN grunn til bekymring:)

Skrevet

Ingen grunn til bekymring. Det varierer veldig hvor fort de utvikler seg og hva de syns er interessant. Jenta mi feks har alltid vært kjapp motorisk, men å få henne av bleier er et spetakkel uten like, hun er nå 3 år.......

Skrevet

Ingen grunn til bekymring. Det varierer veldig hvor fort de utvikler seg og hva de syns er interessant. Jenta mi feks har alltid vært kjapp motorisk, men å få henne av bleier er et spetakkel uten like, hun er nå 3 år.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...