Gå til innhold

Barnebidrag vs sommerferie...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får barnebidrag for 3 barn......som alle vet er det dyrt å ha barn....Maten er det dyreste synes jeg.....og det går en del mat når man har barn i 9-15 års alderen....så stort sett går en del av bb til kosthold......denne mnd skal barna til sin far i 2 1/2 uke.....da sparer jeg en del penger på mat siden ikke barna er her....pga dette besluttet jeg at far kunne få slippe å betale fullt bidrag denne mnd siden vi skal ha de like mye allikevel......så jeg ga han halvparten tilbake.....Vet at far ikke har så god økonomi når bidrag og lån er betalt.....han er alene og deler derfor ikke utgifter med noen og da kan det bli tøft til tider.....ikke jobber han fullt heller.......Så derfor sa jeg til han at han heller kunne ta de 3000 kr å finne på noe hyggelig med ungene......og han ble faktisk kjemperørt......følte meg litt som julenissen hehe....han ble kjempeglad og sa at dette betydde mye for han og at det skulle bli deilig å få bruke litt penger på ungene.....ikke mye igjen til det ellers i mnd siden han betaler bb..........Jeg føler faktisk at dette var riktig av meg og jeg så at han ble så glad:)...så dette er helt klart noe jeg kommer til å gjøre neste sommer også.......er fint å kunne bringe litt solskinn på regnværsdager......:) God sommer alle sammen......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I mitt tilfelle slapp far å betale noe som helst denne måneden, så jeg kjenner følelsen. Det føles godt å kunne gjøre det. God sommer til deg også!

Skrevet

En kjempe fint tanke og fin gjerning.....bidraget er jo til barna uansett, samme hvem som mottar det, så godt at far også kan kose seg med barna uten å måtte snu på hver krone ;O)

Skrevet

Er godt å se at det finnes fornuftige barmhjertige sjeler der ute som ikke bare tenker på seg selv......finnes nok av grådige ..bitre ekser som oppfører seg som måkene.....skal ha ....skal ha......få mer.....få mer...... Her har man tenkt på barnas beste......:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...