Gå til innhold

NAV - terminbekreftelse - hva slags andre papirer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var hos jordmor sa hun at jeg måtte sende terminbekreftelse til NAV "sammen med noen andre papirer - du finner de på www.nav.no". Men - om søknad om permisjonspenger etc skal gå via min arbeidsgiver - er det andre papirer jeg trenger å sende til NAV? Hva med mannen - der skal søknaden gå via NAV, men han skal ikke ha 14 dager permisjon i forbindelse med fødsel.. Ble ikke klokere av å se på www.nav.no

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror hun mente blanketten "Krav om ytelse ved fødsel og adopsjon" - NAV 14-05.05. Det er du legger inn all info om deg og faren.

Du skal sende den sammen med terminbekreftelsen.

RedBell

Skrevet

Når skal terminbekreftelsen sendes?

Skrevet

Etter uke 26.

Skrevet

Vi må vel også sende ved kopi av ligning 2008 og lønnsslipper for 3 (?) siste mnd? Jeg er også ganske så usikker på disse papirene, og info er ikke noe man får med mindre man spør.

Skrevet

Terminbekreftelse, er det samme som helsekort. Evnt. hvem er det som skriver ut det lege el. jormor.

Skrevet

Man kan vedlegge kopi av helsekortet, siden terminen står der.

Eller man kan tenke som meg at jeg ikke sender flere opplysninger enn nødvendig til etaten som er berømt for sin evne til å rote bort sensitive papirer - og få utskrevet et eget ark hvor lege eller jordmor bekrefter terminen uten å gi noe mer helseinformasjon. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...