lille delfin Skrevet 6. juli 2009 #1 Skrevet 6. juli 2009 Da jeg var hos jordmor sa hun at jeg måtte sende terminbekreftelse til NAV "sammen med noen andre papirer - du finner de på www.nav.no". Men - om søknad om permisjonspenger etc skal gå via min arbeidsgiver - er det andre papirer jeg trenger å sende til NAV? Hva med mannen - der skal søknaden gå via NAV, men han skal ikke ha 14 dager permisjon i forbindelse med fødsel.. Ble ikke klokere av å se på www.nav.no
RedBell Skrevet 6. juli 2009 #2 Skrevet 6. juli 2009 Jeg tror hun mente blanketten "Krav om ytelse ved fødsel og adopsjon" - NAV 14-05.05. Det er du legger inn all info om deg og faren. Du skal sende den sammen med terminbekreftelsen. RedBell
Tigerpote Skrevet 6. juli 2009 #5 Skrevet 6. juli 2009 Vi må vel også sende ved kopi av ligning 2008 og lønnsslipper for 3 (?) siste mnd? Jeg er også ganske så usikker på disse papirene, og info er ikke noe man får med mindre man spør.
gilgi Skrevet 6. juli 2009 #6 Skrevet 6. juli 2009 Terminbekreftelse, er det samme som helsekort. Evnt. hvem er det som skriver ut det lege el. jormor.
snuffe Skrevet 6. juli 2009 #7 Skrevet 6. juli 2009 Man kan vedlegge kopi av helsekortet, siden terminen står der. Eller man kan tenke som meg at jeg ikke sender flere opplysninger enn nødvendig til etaten som er berømt for sin evne til å rote bort sensitive papirer - og få utskrevet et eget ark hvor lege eller jordmor bekrefter terminen uten å gi noe mer helseinformasjon. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå