Gå til innhold

Mammaer må passe på seg selv!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har jeg akkurat lært meg! Har gått og hanglet en stund, men har tenkt at det bare har vært for jeg har sovet lite/styrt mye/vært sliten mamma, bare vanlige greier.. Endte opp med tre uker på sykehus full av antibiotika, hele sommeren med fortsatt behandling og nær på å miste livet!

Så hvis du har en liten stemme i bakhodet som sier at noe er galt, ikke skriv alt på sliten-mamma-kontoen, men sjekk at ikke noe alvorlig er i veien... Jeg skal gå til lege litt tidligere neste gang om jeg skulle få den følelsen igjen! Og god sommer til alle! Nyt den og lev livet til fulle! Man har ingen garantier!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva i alle dager? Godt at du får behandling, da!

Hvilken diagnose har du egentlig, siden du holdt på å miste livet, har fått anitibiotika i 3 uker og må ha behandling hele sommeren? Det høres jo kjempealvorlig ut!

Skrevet

Uff høres ikke bra ut!

Godt du tross alt kom deg til lege tilslutt da.

Jeg opplevde noe av det samme etter fødsel.

Det viste seg å være kreft...

Hadde jeg gått med det noen mnd til ville jeg ikke vært her i dag.

Men er frisk som en fisk nå.

masse god bedring til deg!!!

Gjest amandine
Skrevet

Har hatt en alvorlig streptokokkinfeksjon. Ikke noe å trakte etter!

HI

Gjest amandine
Skrevet

Og vips var jeg ikke anonym lenger..sukk;)

Skrevet

Fortsatt god bedring!

Skrevet

Det er ikke noe big deal! ;)

Gjest amandine
Skrevet

Nok et eksempel på at det er lurt å undersøke litt hvis man kanskje tror noe kan være i veien..Så fint det gikk bra med deg! Vi er visst heldige begge to!

Gjest amandine
Skrevet

Forsåvidt ikke, man blir bare så lett gjenkjent...

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Jeg er så enig så enig. Fikk selv diagnosen fibromyalgi, leddgikt og en del annet "snusk" etter lang tids kamp med legene etter fødselen. Alle sa jeg var nok bare sliten, man ble visst det av å være mor...

En annen ting er;

Hvis du TROR noe er galt, så er det gjerne det. Ikke la noen avfeie dere.

Gjest amandine
Skrevet

For min del var det meg selv som avfeide meg... Jeg er jo aldri syk! Ha ha ha den satt!

Skrevet

Ha, ha ha ha. Ja, men veldig mange har det likt som deg og blir avfeid av leger. Folk har jo også en tendens til å høre på legen sin men jeg syns alle skal passe på og ikke bare tenke at alt er greit.. :-)

Selv er jeg heller aldri syk, derfor sitter jeg her og er helt dønn sliten etter å ha overanstrengt meg igår.. :-p

Gjest amandine
Skrevet

Var faktisk på vei til å droppe legetimen nettopp av den grunnen, men mannen min insisterte. Så ble jeg jammen meg sendt rett avgårde på akuttmottaket! Dagen etter, v legevisitten spurte jeg om jeg ikke bare kunne dra hjem. De trodde jeg var blitt helt sprø, og vips ble jeg liggende på enerom i 7 lange og 7 brede og noen til... Nå har mann og barn dratt på ferie, jeg sitter igjen alene i byen, for jeg er bare hjemme på perm.. Og det var den sommeren! Men jeg er nå her! Hipp hurra!

Skrevet

Hehe ja.. Er trist at det går så langt altså. Vet hva du mener.. Jeg er sånn som alltid drar hjem etter å ha signert det brevet hvor det står at jeg drar på eget ansvar.... ;-/

Skrevet

Huff,- laget nettopp et innlegg ang mine blødninger.....Og jeg "vet jeg er frisk",- men har en litt ekkel følelse..HAr alltid blødd i hytt og pine og hatt småplager medd et,- men denne gangen er liksom "Noe " annerledes......

Men jeg håper på positive svar på tråden min,- og ellers kommer jeg HELT sikkert til å avvendet og se om det går over snart..GJør jo alltid det :o)

Men alt ordner seg til slutt, og det er jo dere eksempler på :o) God bedring til dere :o)

Skrevet

Både mammaer og pappaer må passe på seg selv.. Min bror opplevde det samme som deg hi, da han gikk hjemme i perm med minstejenta noen måneder. Etter en tøff jobbperiode gikk han ut i pappaperm hvor han tok mål av seg om å få tatt noen eksamener samtidig. Oerarbeidet og sliten endte han også opp m en aggressiv streptokokkinfeksjon i blodbanen som infiserte de fleste viktige organer i kroppen (hjerne, hjerte, lunger, lever, milt mm). I tillegg hadde han visst fått en eller annen virusinfeksjon samtidig, noe som visstnok var "milliongevinst i uflaks", i følge legen. Fastlegen hadde sendt ham hjem med beskjed om å ta paracet samme dag. Noen timer senere ringte kona hans sykehuset og sa hun ikke lenger fikk kontakt med ham, feberen var over 41, og at hun ikke kunne ta ansvaret mer. Ambulansen kom, og det viste seg at han kun var noen timer fra å miste livet... Han ble liggende på sykehus med antbiotikabehandling i 2 mnd. Så- småbarnsfasen er tøff for de fleste av oss, men prøv å kjenn etter og pass på deg selv. Kanskje er du mer enn bare sliten og forkjøla. Godt at du er på bedringens vei, hi!!!!

Gjest amandine
Skrevet

Ja, det meste ordner seg til slutt - jeg mente bare å sette litt fokus på å passe på seg selv og ikke skulle klare alt... for min del hadde jeg ikke overlevd om ikke mannen min hadde insistert på at jeg skulle til lege. Så har gjort meg noen tanker om livet og hverdagen i det siste:) Og heldigvis var jeg av de heldige denne gangen!(selv om litt uheldig i utgangspunktet;))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...