Gå til innhold

Spm om blodprøvene som ble tatt i uke 10

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir alle gravide HIV testet? Jeg kan ikke huske at jeg ble tilbudt det....

Er det noe alle må ta uansett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så vidt jeg vet blir alle gravide HIV-testet, men jeg troooor du har lov til å motsette deg det.

Skrevet

Det er rutineprøve å bli testet for det, men du kan be om ikke bli testet.

Skrevet

Blir det testet selvom jeg ikke ble spurt? Det gjør ingenting om det ble det. Lurer bare på om det er noe jeg må følge opp evt.

Takk for hjelpen!

Skrevet

De burde jo egentlig informere om hvilken prøver som bllir tatt, Rubella, Hiv, blod+++....osv. men ikke alle som er like flinke til det. Du trenger ikke følge opp noe, du vil få prøvesvarene neste gang du er til kontroll, og de skal ligge i mappen din som du tar med på sykehuset når du skal føde.

Om det skulle være noe spes. med prøvene vil legen din informere deg om dette.

Skrevet

Legen skal krysse av på et skjema om du tillater at det blir testet for hiv, så det betyr at du skal gi ditt samtykke før de tar testen. Jeg har blitt spurt begge mine ganger og har sagt ok til det.

Hvis de ikke har spurt deg og du ønsker å teste deg så burde du snakke med legen din.

Men så vidt jeg vet, så er det ikke påkrevd med hiv-test. Så om du ikke har noe behov for det, så er det vel ikke nødvendig for deg å gjøre noe videre om du ikke vil egentlig.

Skrevet

Jeg har kontaket legekontoret og de sier at det ble tatt. Svarene ligger hos de og resultatet var negativt. Da ble det tydeligvis tatt test uten at jeg ble spurt, men det gjør ingenting.

Er det flere som har blitt testet uten å blitt spurt?

Skrevet

Jeg har ikke blitt informert om dette i de siste to svangerskapene. I mitt første fikk jeg grundig opplyst om alle blodprøver og hvorfor de ble tatt.

Skrevet

Ingen kan tvinge noen til å ta en HIV-test! Men hvis du ikke tar en test, må du regne med at de som er med og hjelper deg under fødselen, besytter seg med spesielle klær, det sa legen min. De tar ingen sjanser på det når de ikke vet om den fødende har HIV eller ei.

Skrevet

Jeg har lest at hvis du ikke tar Hiv test vil du bli behandlet som Hiv positiv på sykehuset.. Det er kanskje ikke så lurt?

Skrevet

Det at hvis man ikke vil ta HIV test så blir man behandlet om en hiv positiv er helt sant...-jordmora mi fortalte meg det...

Skrevet

Hos min lege så får man prøve-svaret på neste kontroll, og det skal ligge sammen med helsekortet. Du kan jo be om å få se resultatet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...