Gå til innhold

Artig med førstegangsfødende...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som vet aaaalt om svangerskap. De kjenner liv fra uke 3.. eller var det 10, eller noe sånt, de kjennner at barnet tisser?!?!?! inne i magen, og har alle bivirkninger og plager enda mens de ligger og tørker seg etter å ha blitt gravide..... Stønn... Bare litt slitsomt.....

Ikke rart et svangerskap kjennes langt ut.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå må du være forsiktig med å dra alle under en kam. Er slettes ikke alle som har det sånn vet du =)

Skrevet

He he he, dette innlegget var morsomt. Det er jo sånn veldig mange fremstiller det da. Det beste er når de kjenner liv synes jeg.

Det er i de fleste tilfeller meget, meget tidlig :-)

Ja, ja, de får nå bare holde på i sin fantasi verden.

Skrevet

Jeg humrer alltid for meg selv når de som har kjent liv i uke 11 blir satt tilbake 2-3 uker på Ul. ;)

Skrevet

rart, jeg kjenner bare flergangsfødende som er slik jeg.

Skrevet

Stemmer nok på noen, men opplever ikke mine bekjente slik...

Da er det mye verre med flergangsfødende som hele tiden sier "å. gru deg til det og det skjer..." eller " å, nei det trenger du ikke tenke på, det blir sånn og sånn..."

Siden de har opplevd en eller to fødsel vet de liksom ALT og kan fortelle førstegangsfødende hvordan de kommer til å oppleve det...

Er selv andregangs, men husker godt hvilke kommentarer jeg fikk sist, og passer munnen min litt. Ikke alle får det likt nemlig...

Skrevet

Gidder ikke bry meg så mye om hva de kjenner og ikke kjenner, men de kan spare seg for å komme med dårlige kjerringråd de har lest om mot min ekstreme svangerskapskvalme, fordi det funka på dem som tross alt var lett kvalme i hele to uker, nesten så galt at de holdt på å måtte kaste opp èn gang iløpet av den tida!

Jeg har spydd og lidd meg gjennom 1,5 svangerskap til nå, venter nr.2, (+ et som endte i SA i 12 uke), jeg HAR prøvd seabands, ingefærøl, salte kjeks bla bla bla. DET VIRKER IKKE PÅ OSS MED HYPEREMESIS!!!!!!!!!

Skrevet

Hehe, tenk på all den oppskrytte tarmgassen, da.....

Når noen forteller at de har kjent liv fra uke 12, tenker jeg alltid at de har spist for mye løk eller kål....

Skrevet

For ikke å snakke om at de vet alt om barneoppdragelse lenge før ungen er født..:)

Skrevet

13.04; Den støtter jeg. Hadde selv hyperemesis. Får angst av å høre på folk som klager over kvalme noen få uker. Jeg lå halve svangerskapet med en kvalme jeg aldri har vært borti.

Kastet opp en gang i timen, var lenket til sengen eller sofaen! Da kan vi snakke at man blir litt deprimert. Fatter ikke at jeg i det hele tatt overlevde det.

Skrevet

Og tenk at vi også engang har vært førstegangsfødende!

Skrevet

Vil bare komme med det gamle ordtaket: "KUA MÅ IKKE GLEMME AT HO EN GANG HAR VÆRT KALV......."

Skrevet

Jammen tenk da damer, du skal ha din aller første baby! Hodet er jo ikke opptatt av andre ting. Klart det er lett å bli ivrig! Gleden er stor og man sverer på rosa skyer!

Jeg fikk to i en sleng, men kjente ikke noe særlig liv før uke 18, men helledussen, jeg trodde jeg kunne ALT! Har sikkert sett temmelig tåpelig ut, hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...