Gå til innhold

Utseendet mitt.. er det jeg som er helt rar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på jentefest i går med en haug jenter jeg ikke kjenner så godt. Er lettere sjokkert etter det vorspielet. Det var sminking, styling og påkledning etter alle kunstens regler. Men INGEN av dem var fornøyd med seg selv. En klaget på magen, en annen på puppene, en på håret sitt osv..

Jeg er egentlig fornøyd med meg selv jeg. Jeg er stor, og vet godt hva jeg kler. Prøver ikke å presse meg inn i pinetrange kjoler o.l. Jeg liker jo selvsagt å være ren og velstelt, men jeg er absolutt ingen jåledokke. Jeg bruker kun mascara, lippgloss og parfyme. Og jeg må alltid ha nyvasket hår hvis jeg skal noe. Så er det jo også greit å være litt brun.

Flere av jentene der var mye penere enn meg. Men det virket ikke som de så det selv engang. Gadd ikke være med på det sminkeopplegget jeg. En av jentene sa til meg at jeg så jo så bra ut. Jeg var liksom så heldig som hadde funnet stilen min og var fornøyd.

Ja jeg er fornøyd med meg selv. Poenget er at jentene på festen også hadde grunn til det. Som jeg sa var jeg langt fra den peneste, men absolutt den mest avslappete hva utseende angår.

Jenter er søren meg rare!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er vi...og jeg føler jeg troner på toppen av den pallen forøyeblikket;o/ Finner du ut grunnen til at vi er sånn, så vinner du sikkert en eller annen nobel-pris;o)

Skrevet

Hehe, ja jenter er rare når det kommer til utseende.

Jeg har merket at i de fleste tilfeller er "fy-fy" å si at man er fornøyd og kroppen og utseende sitt. Man skal altså være misfornøyd med noe, ønske en forandring på kroppen sin, selv om kansje alle andre syns du er helt nydelig.

Jeg tror nok de fleste med slike negative tanker om seg selv har godt av å stille seg kliss naken og uten sminke foran et stort speil og si høyt og tydelig: Jeg er nydelig!

Også avslutte der, ikke noe sånn; bare puppene kunne vært litt større, lårene litt mindre, huden litt brunere.

Vi jenter må lære å elske kroppen våres slik den er, og forkusere mer på det positive, for så å tørre å si til andre også!

Så jeg sier nei, du er ikke rar. Det er flott at du er fornøyd og vet at det er helt ok å si det også. Flere burde tørre å si at de er fornøyd med kroppen sin!

Skrevet

Noen jenter er slik=)

I min vennegjeng er vi stort sett avslappet til det med kropp og utseende. Klart vi har komplekser, for det tror jeg alle har i større eller mindre grad. Jeg er litt jålete, men bruker ikke tiden min på fest med å stå å sminke meg og pudre meg. Er flink å kommentere at folk ser bra ut , og det hjelper jo alltid=)

Skrevet

Du Rutletutten, jeg mente ikke å sikte til deg og innlegget ditt altså:o) Jeg har engang vært like tynn som deg. Men det er minst 15 år og 40 kilo siden. Jeg har stoffskifteproblemer, og går derfor opp og ned i vekt.

Jeg har rett og slett bestemt meg for å like meg selv, og det klarer jeg.

Skrevet

De party-jentene jeg kjenner er nøyaktig sånn! Har 3 venninner som er en liten gjeng, og når jeg får dratt ut så henger jeg med dem. På utestedet så pleier de å gå sammen foran speglet (eget stort spegl utenfor doen) og der sminker de seg og står i profil og kommenterer seg selv. Og det er alltid noe galt, som oftest mangel på pupper og stor mage. Jeg har ikke noe jeg hadde lyst å klage på selv om jeg klart er den gutta ser minst på, men de skulle jammen meg klage.

En gang så ble jeg med på klaginga, og da over strekkmerkene på magen min (bildene ligger i albumet mitt) og det at jeg var litt feit (på den tida var jeg faktisk overvektig, så ikke noe syltynn-dame-klage-på-vekta-ting), men da sa alle sammen at det skulle jeg ikke bekymre meg over, for jeg hadde jo fått barn (det har ingen av dem fått). Med andre ord så er de faktisk ikke opptatt av det å se perfekt ut på andre, de er nok litt mer opptatt av seg selv, og da snakker de sånn med hverandre; den ene sier at hun føler seg feit, men da sier resten at neida, det er du ikke. Tror det er deres måte å bygge opp selvbildet sitt!:P

Ja, jenter er rare, hadde de bare brukt den tida de bruker på å klage på seg selv/bekymre seg over utseendet sitt, så hadde de fått tid til så mye annet gøy slik som oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...