En blå å en rød:) Skrevet 5. juli 2009 #1 Skrevet 5. juli 2009 Er 3 dager over termin,å skulle ha litt sengekos med kjærestn min for å prøve å sette igang fødselen. Etter kosen så oppdaga vi noen fiiiiine hvite klumper på kjæresten min...altså herpes...DER NEDE.... han har vist ikke utbrudd, for det vesket ikke, men kan jeg ha blitt smitta? å blir babyen smitta nå?? hva skjer??
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 5. juli 2009 #4 Skrevet 5. juli 2009 Han har fått diagnose på det?? At det e herpes? Eg har den andre typen, som sette seg rundt munnen, og eg har lest det at så lenge det ikkje væsker så e ikkje smittefaren like stor. Men eg hadde tatt ein telefon te lege/jordmor for sikkerhets skyld. Har ikkje heilt peiling på akkurat dét.
Gjest eelis+guttespire Skrevet 6. juli 2009 #5 Skrevet 6. juli 2009 Herpes kan smitte fra mor til barn under fødsel, men utgjør ingen trussel under graviditeten. Det er likevel viktig at du oppsøker lege dersom du får symptomer, sånn at du kan få en diagnose, og dere kan legge en plan for fødselen (du kan ta forebyggende medisiner i tiden før termin. Har du utbrudd nært opp mot termin blir keisersnitt aktuelt). Er dere sikre på at det er herpes mannen din har? Herpes smitter like godt før synlige utbrudd som under selve utbruddet.
En blå å en rød:) Skrevet 6. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 6. juli 2009 Jeg vet ikke om han har diagnosen herpes... Det er en hvit blemme som er på ballene...Jeg har aldri sett utbrudd eller masse hvite blemmer, å vi har vært kjærester i nesten 10 år. Denne gangen kom jo blemmen på ballene, så det er kanskje ikke like enkelt at det smitter?
En blå å en rød:) Skrevet 6. juli 2009 Forfatter #8 Skrevet 6. juli 2009 sendte sms å spurte han nå, legen hadde sagt det var herpes..:-( Denne diagnosen fikk han for 5-6 år siden
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 6. juli 2009 #9 Skrevet 6. juli 2009 Ta ein telefon te legen du og spør!! Men tror nok dette går heilt fint. Det e kun under utbrudd det e smittsomt, altså når det værsker og kommer skorpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå